jahustvedt Startet 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2009 I vår 3dje sessong som båteiere er vi endelig kommet dit at vi skal forsøke oss på en "båttur" i form av å dra til en gjestehavn, eller en uthavn en helg og overnatte i båten. Ettersom vi i vår Skibsplast 655 ikke har noe fullgodt toalett/badeløsning er vi litt usikre på om det er en gjestehavn vi ønsker oss til, eller om "vi overlever" en helg i en uthavn. Selv om vi har seilt endel i Ryfylkebassenget disse siste årene er jeg likevel usikker på hvor det er fint og dra, og er veldig taknemmelige for tips og råd. Nå er det slik at denne gangen kommer vi oss ikke avgårde før lørdag morgen, og skal i tillegg møte venner som drar enda senere lørdagen. Derfor er jeg selvsagt redd at de mest populære plassene er fulle og utilgjengelige for oss. Så steder hvor det er sjangs å få plass selv lørdag ettermiddag er av spesiell interesse denne gangen :-) Venter spent på dine forslag Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 (redigert) Regner med at du har fått med deg disse havneguiden God Tur Redigert 12.Mai.2009 av Bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Njord Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Kjøp deg Havneguiden for vårt område. Selges bl.a. i båtbutikker. Veldig god beskrivelse av havner med adkomst og fasiliteter. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
SRA Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Sving innom Stavanger Aftenblad og kjøp boken "Lune Havner" desidert den beste boken for Ryfylkebassenget eller kjøp den på nett hos dem aftenbladet Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Siden det er 17 mai på søndag, tror jeg det er mange som ikke overnatter lør-søn - så jeg tror ikke det blir problem uansett hvor du vil ligge... Sitér dette innlegget Link to post
jahustvedt Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 (redigert) Nå er det ikke nå til helgen, men midt i Juni som en den aktuelle weekenden. Jeg har lest og studert nettsider, kartbøker og anbefalinger. Men håpet kanskje på litt mer selvopplevde råd og anbefaliger. Noe av problemet er jo at det hverken i havneforumet her, eller i f.eks Aftenbladet's publikasjoner står noe om nettopp ting som hvor det er tidlig fullt, hvor det er muligheter å ankomme lørdager etc... :-) Fortsett å komme med gode, konkrete turforslag. Hjelp meg å lære :-) Redigert 12.Mai.2009 av Samurai (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Helgøysund liker eg personlig veldig godt http://www.helgoysund.no/ Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Bützfleth Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Anbefaler "Den norske los". Har alle bøkene som er nevnt her, men DNL slår dem alle ned i støvlene når det kommer til rett fakta informasjon. Eneste å ut sette på DNL er at bildene kunne ha vært oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Hvor skal folket hen fra fredag til lørdag da..? Godt mulig jeg bare tar turen over til Lindøy. Møter muligens noen sjøspeidere fra Sandnes der.. Lars_Morgan (vårt nye unge medlem med liten seilbåt) har vel også planer om det..? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.