Jump to content

Anbefalte Gjestehavner / Uthavner "nær" Stavanger/ Ryfylke?

jahustvedt

Recommended Posts

I vår 3dje sessong som båteiere er vi endelig kommet dit at vi skal forsøke oss på en "båttur" i form av å dra til en gjestehavn, eller en uthavn en helg og overnatte i båten. Ettersom vi i vår Skibsplast 655 ikke har noe fullgodt toalett/badeløsning er vi litt usikre på om det er en gjestehavn vi ønsker oss til, eller om "vi overlever" en helg i en uthavn.

Selv om vi har seilt endel i Ryfylkebassenget disse siste årene er jeg likevel usikker på hvor det er fint og dra, og er veldig taknemmelige for tips og råd.

Nå er det slik at denne gangen kommer vi oss ikke avgårde før lørdag morgen, og skal i tillegg møte venner som drar enda senere lørdagen. Derfor er jeg selvsagt redd at de mest populære plassene er fulle og utilgjengelige for oss. Så steder hvor det er sjangs å få plass selv lørdag ettermiddag er av spesiell interesse denne gangen :-)

Venter spent på dine forslag

Nå er det ikke nå til helgen, men midt i Juni som en den aktuelle weekenden. Jeg har lest og studert nettsider, kartbøker og anbefalinger. Men håpet kanskje på litt mer selvopplevde råd og anbefaliger. Noe av problemet er jo at det hverken i havneforumet her, eller i f.eks Aftenbladet's publikasjoner står noe om nettopp ting som hvor det er tidlig fullt, hvor det er muligheter å ankomme lørdager etc... :-)

Fortsett å komme med gode, konkrete turforslag. Hjelp meg å lære :-)

Redigert av Samurai (see edit history)

Hvor skal folket hen fra fredag til lørdag da..?

Godt mulig jeg bare tar turen over til Lindøy. Møter muligens noen sjøspeidere fra Sandnes der..

Lars_Morgan (vårt nye unge medlem med liten seilbåt) har vel også planer om det..?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...