princess32 Startet 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2009 Går det an å bruke bonevoks på en plastbåt??. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Hva mener du med bonevoks, voks til å polere bil, voks for gulvet hjemme . . ? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
princess32 Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Bruke vanlig bonevoks som man normalt bruker til vinylgulv. Er jo veldig slitesterkt. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Jeg kjenner ingen som har forsøkt dette, men hva om du forsøker og polere en del av båten og gi oss tiilbakemelding på hvordan det virker. Er enig i at det er utrolig slitesterk og det tåler også vask med vaskemiddel. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
index Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Ulempen er at den gulner, så på en hvit båt kan det bli litt spesiell farge. Men det hadde vært artig om noen hadde prøvd, og lagt ut erfaringene her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Hadde ett hemmelig triks i militæret. Bonevoks på skotuppa før inspeksjon. Fungerte 100% Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Utfordringen med polering/voksing/vedlikehold av glassfiber/gelcoat-overflater som utsettes for sterkt sollys er at flatene og behandlingspreparatene også utsettes for sterkt UV-lys. Dette er noe av årsaken til at de store leverandørene av overflatebehandling jobber mye med å redusere den negative effekten av UV-stråling. I utgangspunktet vil jeg nok være noe reservert for hvordan bonevoks er egnet til å "håndtere" UV-lys. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Hadde ett hemmelig triks i militæret. Bonevoks på skotuppa før inspeksjon. Fungerte 100% Var en smarting hos oss som prøvde klarlakk. Men det sprakk da. hehe Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 12.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Hei! La på vanlig gulvpolish (Johnson) på fordekket på en Risør 27 i 2003. Jeg smørte polishen på antisklibelegget. Ble veldig fint - les blankt og ikke glatt. Solgte båten året etter, men så den igjen i 2005. Vet ikke om den nye eieren hadde smørt på noe mer, men det tviler jeg på. Så like fin ut da. Må legge til at båtens gelcoat var gul/beige slik at jeg ikke kan kommentere gulning som følge av sollys. Lykke til. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2009 Skjønner at det muligens kan bli et problem med gulning som følge av uv belysning ja. Kan jo i første omgang prøve med bonevoks på akterdekket og dollbordene. Dette er laget av noe laminat greier som skal se ut som teak. Dette er jo litt gulaktig så da skulle det vel ikke være noe problem. Dette området blir også veldig varmt når sollyset står på. Blir kanskje litt kjøligere også med boning??. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.