Jump to content

Navman Trackfish 6500 kartplotter, bra nok?

Tommelise

Recommended Posts

Da vi nylig byttet båt fulgte det med en Navman Trackfish 6500 kartplotter. Den hadde kun kart over sørlandet og vi trenger den kartbrikken som går fra Mandal til Førde. Men før vi i det hele tatt gidder å bruke penger på nytt kart så ønsker jeg å høre om erfaringer med denne kartplotteren, er den noe god?

Mannen har tidligere kun hatt håndholdt gps med svart hvitt skjerm og vurderer nå egentlig å kjøpe Garmin Oregon 300 hvis kartplotteren i båten ikke er noe særlig.

Men siden han har så sinnsykt lite tålmodighet så er han i skrivende stund klar for å borre et hull til Navman plotteren for å felle den ned, noe jeg råder ham sterkt til å ikke gjøre helt enda fordi han er så usikker på om kartplotteren er noe tess. Jeg vil ikke at vi skal ha et stort hull i ettertid hvis han plutselig bestemmer seg for å kjøpe en håndholdt gps istedenfor. :crazy:

Så derfor håper jeg noen kan svare meg så rask som mulig om denne kartplotteren er verd å ha.

I tillegg håpte jeg kanskje at noen kunne gi meg noen gode tips på hvor det er billigst å kjøpe C-MAP NT+

eventuelt et sted de tar inn gamle kart og bytter mot et nytt til en bedre pris.

Hei !

Vi har Northstar Explorer 650 kartplotter, som er samme plotter som Navman Trackfish 6500, de har bare skiftet navn. Vi er svært fornøyd med den, og den er veldig enkel å bruke.

Navman Trackfish 6500/Northstar Explorer 650 kartplotterer stort sett identisk med Northstar Explorer 657, forskjellen er bedre oppløsning og mulighet for AIS tilkobling på 657. Min 1.7 liter Mercury motor var dessverre ikke mulig å koble sammen med plotteren, så jeg får ikke opp motordataene.

Her er en test av Northstar Explorer 657.

http://www.klikk.no/motor/baat/article301788.ece

Redigert av monica (see edit history)

Vi har også denne i vår båt funker veldig bra . Da jeg kjøpte båten i fra en i Arendal så hadde han C- MAP kart Gjøteborg til egersund tror jeg det var. Jeg sjekket litt rundt og fant ProNav på nettet.

Jeg sendte de en mail:

"Jeg kjøpte akkurat en båt (2008 mod) med "C-MAP MAX (Egersund - Gøteborg)" men bor i stavanger. Jeg lurte på hva det koster å få byttet eller oppgradere til "W2 EN-M573 Gøteborg til Tosenfjorden m/Shetland (NY pr. okt.08)"? "

Fikk svar fra de på mail:

"Du kan sende kartet ditt til : ProNav as, Postboks 421, 4370 Egersund for oppgradering.

Det er 1/2 pris, altså 1760,- / 2 = 880,- + mva og frakt. Skriv i brev leveringsadresse og hvilket kart du ønsker."

Jeg sendte da bare den gamle brikka i en konvolutt + et brev der jeg skrev leveringsadresse og hvilket kart jeg ønsket!

Tror det gikk knapt 2 dager så lå det nye kartet i postkassen ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...