Jensi Haraldo Startet 12.Mai.2009 Del på Facebook Startet 12.Mai.2009 Hei! Jeg har en johnson 9,9/15hk 2005mod. Når jeg setter den i rev. eller for. og noen ganger i fri slokker motoren. Særlig etter at jeg har kjørt en stund og den er blitt varm. Det er ganske irriterende når jeg skal f.eks "legge til kai". Er det noe jeg kan gjøre? Og jeg har hørt om noe som kalles "blod trimming". som er å trimme en 9,9/15hk til en ca 18 hk. Hvordan gjør man det? og er det noen ulemper med det? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Har samme motor selv og den oppfører seg også ganske så lunefult det er forøvrog en GT men jeg går ut fra at det er samme driten. Du kan jo prøve og justere blandingsforholdet og tomgangsturtallet har du flaks kan jo det hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Det er vel strengt tatt ingen type trimming som kalles blodtrimming, det er bare at man trimmer motoren til det ytterste. Ulemper med det - tja, kommer an på hvor mye du trimmer den. Ulempen er joa kortere levetid. Det finnes ganske mange måter å trimme motoren på f.eks. Borre opp motoren eller bytte redventlier - du kan også heve eksosen over vann, men da bråker motoren noe j*****. Er sikkert andre osm vet mer en meg Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Hvilken oljeblanding kjøre du på??? johnson 9.9 har hatt en del trøbbel med motorene sine, selv har eg hatt 3 stk alle med ett eller annet som kødda, den ene bytta eg hele blokka på for den sprakk Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Jensi Haraldo Svart 12.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Jeg kjører på 2% oljeblanding. er det for mye eller for lite? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 12.Mai.2009 Del på Facebook Svart 12.Mai.2009 Skal gå bra de med 2%. hvordan oppfører motoren seg hvis du kjører i dorgefart i en halvtimes tid?? fjusker, rister og ryker den mye då`?? Hvis den gjør de så kan de være du må justere forgasseren litt gi den litt mindre bensin Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
seilærn Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 (redigert) Jeg har en Johnson 8,0 hk 2000 mod. som har problemer med å kjøre på lavt turtall, må ha omtrent halv gass for at den ikke skal stoppe (kommer rare gurglelyder, rister, og stopper) Må da som regel bruke choke igjen for å få den igjen, mens andre ganger når den har kjørt en stund, virker det som om den er full av bensin.... Skal sjekke bensinfilteret, men har egentlig ikke peiling på hva annet jeg kan se etter. Redigert 14.Mai.2009 av seilærn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.