Jump to content

motoren kvelses, johnson 9,9/15hk 2005mod

Jensi Haraldo

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en johnson 9,9/15hk 2005mod. Når jeg setter den i rev. eller for. og noen ganger i fri slokker motoren. Særlig etter at jeg har kjørt en stund og den er blitt varm. Det er ganske irriterende når jeg skal f.eks "legge til kai".

Er det noe jeg kan gjøre?

Og jeg har hørt om noe som kalles "blod trimming". som er å trimme en 9,9/15hk til en ca 18 hk.

Hvordan gjør man det? og er det noen ulemper med det?

Det er vel strengt tatt ingen type trimming som kalles blodtrimming, det er bare at man trimmer motoren til det ytterste. Ulemper med det - tja, kommer an på hvor mye du trimmer den. Ulempen er joa kortere levetid. Det finnes ganske mange måter å trimme motoren på f.eks. Borre opp motoren eller bytte redventlier - du kan også heve eksosen over vann, men da bråker motoren noe j*****. Er sikkert andre osm vet mer en meg :smiley:

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Jeg har en Johnson 8,0 hk 2000 mod. som har problemer med å kjøre på lavt turtall, må ha omtrent halv gass for at den ikke skal stoppe (kommer rare gurglelyder, rister, og stopper) Må da som regel bruke choke igjen for å få den igjen, mens andre ganger når den har kjørt en stund, virker det som om den er full av bensin.... Skal sjekke bensinfilteret, men har egentlig ikke peiling på hva annet jeg kan se etter. :crazy:

Redigert av seilærn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...