ter-av Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Ikke bra - men det synes å bre om seg. I følge havna.com blir det nå avgift for korte opphold i gjestehavna i Strømstad. En tur innom for å "bunkre" i den populære gjestehavna kan nå - dersom jeg forstår dette rett - koste opptil 60 kroner. –Vi liker ikke at man sammenligner båtfolket med bilfolket, men retter oss selvfølgelig etter kommunens vedtak, sier havnesjef Rosengren. :nonod: http://www.havna.com/wip4/detail.epl?id=429896&cat=5860 Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
SuperGnisten Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 e vel ikke noe problem hvis du ikke skal bunkre anna enn diesel.. Harry handelen kan bare betale for seg.. !! Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
JRK Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Hei, Synes ikke dette virket så galt! Vi snakker jo om høyere servicegrad, og da kan det vel hende at man får mindre trafikk på bryggene som er ment for overnatting om dette blir som de håper. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Dette kan vel ikke bety noe for båtfolket? Det står jo tydelig: "Det foreligger også et politisk vedtak om at det skal koste like mye å parkere båten i Strømstad ..." og hvis man skal parkere båten så må den vel komme på en tilhenger? Vi andre fortøyer, og det skal vel ikke koste noe - eller finnes det virkelig et båtblad som kan formulere seg så "bondsk" at det lukter kuskitt lange veier . . . . .? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
-morten- Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Hehe morro sak! hvorfor skal alle til Strømstad da? er det ikke triveligere å legge til i uthavn? men om man skal innom en havn for bunkring så er jo det greit da.. men å parkere en båt er det vel ingen som gjør da hehe. De Paragrafrytterene som har funnet på dette har vel ikke noen hest de heller. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Enzo Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Dette er jo et glimrende forslag , da blir det mer plasser på bryggene beregnet for overnattingsgjestene (får bort mange av de som tar opp plass og er borte igjen etter et par timer). På den annen side så skal de slite med å håndheve at alle som legger seg på overnattignsbryggene ikke drar igjen etter et par timer uten å betale Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Å næringslivet i Grebbestad kan juble. Påvirker iallefall mine "parkeringsvaner" Når jeg blir irritert blir jeg trassig som en 4 åring. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Enzo Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Så du foretrekker å blåse bort diesel for 500.- ekstra for å slippe å betale 60.- når du skal handle på polet til svenske priser Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Slik jeg har forstått det via kjentfolk i strømstad, så vil det til enhver tid være 2-3 havneverter ute, i hovedsak på overnattingsbryggene i fellesferien. Dvs at de vil avkreve havneavgift med en gang ved ankomst.. Synes dette var topp Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Vet ikke ossen båt du har Enso, men jeg bruker ikke 70 liter diesel t/r Strømstad- Grebbestad. Men seriøst, med sånne tiltak legger jeg heller turen innom Grebbestad på vei hjem etter ferie. Er ikke sikker på at jeg hadde gjort det ved en ren Harryhandletur. Men irritert på pengesug, ja det blir jeg Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Enzo Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Ojda. Men du brukervel fuel for NOK48.- :) Jeg skjønner det om man er gnien og er på retur fra ferie men å ta den ekstra turen ned til grebb om man egentlig ikke har tenkt seg lenger er vel litt overmodig om man gjør det for å spare penger. Jeg har seilebåt Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Når jeg blir irritert blir jeg trassig som en 4 åring. Irritert og trassig har lite med økonomi å gjøre. (må passe meg nå, så jeg ikke blir opservert om jeg skulle være innom i sommer) Jeg liker bare ikke alle 10 kroninger og 20 kroninger som skal betales overalt for småting som vann og "kortparkering" dobesøk også videre. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
ÅtteGlass Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 De Paragrafrytterene som har funnet på dette har vel ikke noen hest de heller. Du skal se de har noen kjepphester de rir...... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Sail S Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 En pølse i slaktetiden vi fort blir vant til. Sesongen er kort og bryggene er dyre. Bare å betale så legger de ut flere. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Jeg synes Strømstad er verdt et parkeringsgebyr. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Dette gebyret er vel greit nok når du kan ligge hele dagen for 60 kr. Men egentlig burde jo handelstanden i Strømstad sponset hele greia. Er vel ikke akkurat småpenger alle nordmenn og andre turister legger igjen i byen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Å næringslivet i Grebbestad kan juble.Påvirker iallefall mine "parkeringsvaner" Når jeg blir irritert blir jeg trassig som en 4 åring. Grebbestad er ett klart alternativ hvis man er der nede. Men er jo litt langt å gå i fra gjestehavna og inn til systemet og ICA. Lenger sør i Nordre del av Bohuslen, så har Kungshavn og Lysekil også systembolag. + at det er en haug med plasser hvor man kan få utlevert varer. Strømstad i fellesferien er uansett Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
baatsman Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 FOr oss som frekventerer Strømstad og andre havner synes jeg dagsbetaling er greit. Vi betaler ca 300 i døgnet for å ligge i Strømstad. Vis denne ordningen medfører at flere dagsturister blir mer betenkte er det greit. 60 kr er under besparelsen på kjøpe en flaske god vin. Utfordringen for Strømstad er båter 15-20 fot som ligger med 3 m mellom båtene. Jeg leser at de kommer til å ha flere havnevakter som patruljerer. Håper de viser ansvar og legger båtene tettere. De har å lære av de på Koster og andre populære havner. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Skipper Båtløs Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Om man ikke har råd til å betale 60 kr. i havneavgift, så har man heller ikke råd til å ha båt. Tenk på hva dere har tilgang til for 60 kr.....toaletter og dusj... Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Du har så rett Jory.Men det finns jo folk som ikke bryr seg om toaletter,dem utretter sine behov der det passer for öyeblikket. (og dem finns det som kjent en del av) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.