Rastløs Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 (redigert) Min Raymarin A65 var ganske så presis i fjor. I år er det imidlertid noe rart. Et eksempel : Vi har en midtgrunn stake rett utenfor Killingen i Lysaker fjorden. Her viser plottern i år at jeg går på feil side av staken hver gang ( altså at jeg går på motsatt side enn det jeg faktisk gjør). I fjor var kart og terreng sammenfallende. Det samme gjelder senterled merke midt mellom Lysaker og Nesodden. Er det noe forskjell på GPS dekningen i området fra i år til i fjor. PS! Feilen skjer uansett hvilke oppløsning/zoom jeg velger. Redigert 13.Mai.2009 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Har ikke oppdaget noen endring på GPSen min og heller ikke hørt om noen endring i GPS kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Hvor stort avvik er det en snakker om her? Dette er vel oppankrede sjømerker, og kan isen ha flyttet de en 10 - 20 meter i vinter? Du har ikke vært inne på GPS'n og endret noe da, som kartdatum? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Legg deg inntil staken og noter GPS posisjonen. Sjekk "stake" lista hos sjøfartsdirektoratet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Har du en link til denne "stakelisten"? Jeg finne rikke noe slikt på nettsidene til Sjøfartsdirektoratet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 (redigert) Den heter ikke "stake" listen Jeg tror det er noe med fyr og merker. Skal prøve å finne den igjen - æh var det kanskje i den norske los? Det hører f--- til å ikke ha hukommelse. Redigert Kanskje den ikke er offentlig tilgjengelig Redigert 13.Mai.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 (redigert) gå inn her, så kan dere få opp posisjonen ved å holde markøren på staken....(en forklaringsboks til høyre viser hvordan posisjonsvinduet kan bringes frem om det ikke vises.) slik vises koordinatene til sjømerket på 2,7m grunna Redigert 13.Mai.2009 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
-morten- Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 sjekket EFS for området da? kan jo hende bøya er flytta? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.