Cybr Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Hei! Jeg har en Alicraft 16, uten motor. Båten er ifra tidlig åttitall og er i ok stand. Mitt spørsmål er om hvilken motor denne båten bør ha for å kunne plane med 2-3 personer ombord. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer enten å pusse opp båten og kjøpe motor, eller selge den som den står - uten motor. Noen anbefalinger? Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg hadde en med Mariner 50 (4-takt efi motor) og powertilt. Den planet med 4 mann og gjorde omtrent 32 knop på en godværsdag... Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg ville ikke hatt mindre enn 50 hk på denne. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
sukram Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Hei! Regner med at du sikkert har samme båt som meg. Jeg har en Suzuki 4takt på 40hk. Båten planer fint med denne! Tidligere vet jeg det stod en 30hk på båten, noe som kunne være litt lite med mange ombord og bagasje. Markus Sitér dette innlegget Båt: Alicraft 16 fot 83mod - Motor: Suzuki DF40 07mod Båtførerbeviset Link to post
andersm Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 jeg har samme båt, med 25 hester og det er for lite med tre personer ombord. Han som hadde båten før meg hadde hatt en 70 hester på, det var visstnok litt hårete. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.