Jernklumpen Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 fant en båt drivende imidtfjords i går, var festet til bøye som hadde slitt seg. tauet den til nærmeste brygge og festet den der, satt lapp på ruta med navnet og nr mitt, samt ringte politiet.. hva er reglene ved og redde båt i nød? bergingslønn? mulighet til og ta over båt hvis ingen melder seg etter viss tid?? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
-Matros- Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Var det ikke et nr på siden som man kan ringe inn til ett selskap og høre hvem som eier den? - Det andre du spurte om er jeg litt usikker på, men kan godt hende eieren av denne båten har lyst og gi deg en belønning. Men vet ikke om det er krav?? Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
jensgo Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Båten er hittegods om man ikke finner eier. http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article99798.ece Sitér dette innlegget Link to post
Jå9 Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Mener å huske fra kurset til Båtførerprøven at du blir ansvarlig for båten. F.eks. hvis du fortøyer den til en gjestebrygge kan du bli krevd for beløpet det koster å la den ligge der. Bare skyt meg hvis dette ikke stemmer, men slik forsto jeg det. Hadde tenkt meg om to ganger hvis jeg hadde funnet en drivende båt, dvs om den var verdt bryet. Mulig det smarteste hadde vært å melde til forsikringsselskapet (hvis det var en dyr båt). Hadde selvfølgelig gitt beskjed til rette myndighet uansett... Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Du har krav på bergningslønn, men jeg synes du skal se litt stort på det, og når eieren sier "takk" svarer du "bare hyggelig. Men hvis han/hun skjeller deg ut fordi du tauet den inn til feil side av fjorden - så ringer du din advokat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.