Jump to content

Som Rederinne på Tulla er livet spennende.

gunnt

Recommended Posts

Jeg syns livet ombord i båten er kjempespennende. Jeg lager ruter til turer hjemme på pc-en eller underveis på tur.

Plassene vi kommer til kan gjøre at vi enten vil utforske mere rundt omkring eller ta en annen vei videre p.g.a været.

Da må ruta justeres på kartmaskina og den jobben liker jeg :smiley:

Bilder som er blitt tatt skal inn på pc og legges i mappe. Noterer flittig ned dagens hendelser når kvelden kommer og vi slapper av med ett glass vin. :cheers_wine:

Vasker og polerer gjerne fendere mens gubben spleise tau. Spiser gladelig vaffelkakene som han steker mens jeg vasker opp litt undertøy ;-) Det flotte er at alt stress forsvinner så fort man kommer i båten.

Det å få prøve fiskestanga for å se om det er napp å få enten fra båten eller fra land er jo rene terapien ;-)

Det bør vel nevnes at Gubben har fått jobben med å skifte sluk mens min jobb er å gjør opp fangsten :fishing:

Regner med att det er mange jenter/kvinner som er aktive lesere her på forumet sånn som meg, men ikke så aktive skrivere som gutta/ mannfolka våres.

Stor hyllest til alle som gjør dette forumet så fargerikt.

M.V.H Gunn :sailing:

Lærer noe nytt hele tiden

Noterer flittig ned dagens hendelser når kvelden kommer og vi slapper av med ett glass vin. :cheers_wine:

Bare ett altså? (Ett = 1) :wink: :wink: Synes dere bør spandere på dere noen flere! :lol:

Kjempeflott med flere båtentusiaster fra damenes rekker på forumet! Dette var et hyggelig innlegg, til å bli i godt humør av! Lykke til videre med båtlivet! :smiley:

Det båtlivet du beskriver er ganke likt det vi har her i rederiet. Vi koser oss aller mest når vi er på tur med Amica II, så får det heller være at hagen er litt overgrodd og hybelkaninene herjer i heimen :giggle: Jeg liker bedre å rydde i båten, enn hjemme. Jeg tar også masse bilder og noen av dem havner i bloggen vår her på baatplassen. Jeg liker å pusle med bloggen skriver som oftest litt hver kveld når vi er på tur, dersom vi ikke har nettilgang under turen, blir innleggene publisert når vi kommer hjem. Amica II er blitt hytta vår og jeg er helt enig med deg, livet som rederinne er spennende også på Amica II :cheers_wine:

Akkurat nå står vi på land og holder på med vårpussen. Desverre er vi blitt litt forsinket pga. influensa, men vi regner med å sjøsette igjen like over helga. Vi ser fram til mange fine helger og en spennende ferie på sjøen.

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Ja, tror vi har det temmelig likt ombord :smiley:

Det er nok for at vi trives så godt ombord og gjør det vi har lyst til.

Livsnytere som kan å kose seg ombord. Glad jeg ikke har faste oppgaver ombord, men at vi deler på det meste lell.

Motor rommet er så trangt at der er det bare plass til rederens lange hender, så det er hans "mannejobb" :yesnod:

Jeg har ansvaret for at det er nok filler til å tørke hendene med :smiley:

Jeg er fast leser av bloggen deres.

Spennende å følge med dere der opp ;-)

Rederen kommer ikke hjem før i måneds skifte så da skal vi opp med Tulla før vi starter sesongen.

Vi har heller ikke sett Tulla på land så det blir spennende.

Regner med vi må skifte ventilene også da.

M.V.H Gunn

Det er godt å se at der finnes aktive rederinner!

En blir faktisk i godt humør av slike innspill.

Jeg er faktisk også så "heldig" å være gift med en rederinne som er særdeles båtfrelst. Hun er særdeles interessert i kart, navigasjon, komunikasjon og ynder å planlegge turer hjemme i stua for så å iverksette. I og med at vi har kart på PC og på plotter så er det ofte at det utstedes korreksjoner fra rederinnen til rederen.

Hun går heller ikke av veien for å manuvere Evita.

Sikkerhet ombord er hun spesielt opptatt av og pleier å iverksette drill mht gitt nødsituasjon.

Motorrommet er, som hos flere i tråden, rederens domene, men en viss nyskjerrighet kan spores.

Det å nyte livet ombord, men god mat og FLERE glass rød/hvit vin, ja det tar vi begge del i.

I siste halvdel av juli går turen fra Finnmark til Ålesund og det gleder vi oss stort til. Ca 1400 NM skal tilbakelegges tur/retur.

I siste halvdel av juli går turen fra Finnmark til Ålesund og det gleder vi oss stort til. Ca 1400 NM skal tilbakelegges tur/retur.

Det høres ut som en strålende flott tur. Håper vi får reisebrev og bilder her på forumet :smiley: Planlegger forsåvidt også tur til Ålesund i år, men har ikke helt bestemt oss enda.

Bifaller også Gunn`s hyllest til alle forumister :yesnod:

Sikkerhet ombord er hun spesielt opptatt av og pleier å iverksette drill mht gitt nødsituasjon.

I fjor sommer testa vi alle draktene ombord.

Jeg hadde aldri hatt på meg en sånn drakt tidligere så var vel ekstra ivrig på å få testa den ut :smiley:

Ikke så lett å få på seg alene, men vi skal teste dem i år også så da regner jeg med det går lettere.

flyter_godt.jpg

Hils så masse til rederinnen og si at hun må legge inn ett stopp i Kristiansund når hun lager ruta nedover :smiley:

M.V.H Gunn

Hilsningen er overbrakt. Vi har tidligere gjort flere "pitstopp" i Kristiansund og jeg regner med at turen denne gang også vil gå innom Kristiansund.

Ja..., bacalao, var innom Ringholmen for noen år siden. Vi må innom der for å spise bacalao. Dette var et idyllisk sted...og bacalaoen var kjempe god!

Ringholmen er nok desverre ikke det den engang var!!

Stedet har vært utlyst for salg de siste åra.

Flytebrygger etc. er i meget dårlig forfatning.

Rykter sier at det er oppkjøpt av interesser som ivrer etter å sett dette fantastiske utværet i stand.

Når det gjelder Bacalao så er der en oppskrift for hver av årets dager (iflg- Portugisiske kilder).

Derimot elsker jeg kjerringas utgave, total beinfri og med alskens sydlandske ting & tang oppi!!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Dessverre er det ikke noe drift ute på Ringholmen nå, men har hørt rykter om at noe er på gang.

Bacalaoen der var kjempe god. Det er ett godt alternativ både på Smia eller Dødeladden i Kristiansund :smiley:

Gunn

Hi Hi rederen hadde svart før meg lell om han seiler nede i Europa for tiden.

Redigert av gunnt (see edit history)

Spennende blir det denne sesongen å få prøve den nymonterte ankervinsjen som rederen har montert.

Ikke alle som er sååååå heldig å få det man ønsker seg i gebursdagsgave når man er blitt såpass at man kan kalle seg for godt moden ungdom :smiley:

Gunn :flag:

Synd med Ringholmen. Håper det skjer noe der. Smia har vi prøvd og det var gode saker der.

Er kjent med at det finnes 365 oppskrifter på bacalao. Vi har testa mange. Rederinnen er "glupsk" i å prøve nye bacalao retter.

Til helga blir det bacalao på finnmarks vis!

Det hørtes spennende ut :smiley:

Lurer på om hun er på rosa sider og legger ut oppskriften der eller hur???

I Portugal så kaller dem jo Torsken for bacalao så ikke rart dem har mange oppskrifter :lol:

Hadde besøk derfra i fjor og kvinnemenneske slengte hele ny fiska torsken i panna med skinn og bein, slengte noen potetskiver oppi og så var det bacalao :crazy:

Tror ikke hun er på rosa sider. Oppskrifta er egentlig ganske tradisjonell;

Olje, utvanna klippfisk (loinsen), løk, poteter tomatpurè, hermetiske tomater, paprika trur jeg det er. Klippfisken kan også erstates med utvanna tørrfisk, nydelig det også.

Rødvin til, alternativt øl/aquavit

flyter_godt.jpg

Fint å lese om damer som koser seg ombord. Sånn er det i MorMajor også.

Men det bildet der minner meg på at vi skal ha en MOB-øvelse snart, vi også. Det vil si; vi gutta har tenkt at det er best å begynne med en WOB-øvelse - og dersom vi finner W´ene igjen så avholder vi en med M´ene. :yesnod: :yesnod:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...