litt peiling Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 hvis man skal på date, bruker jeg " jeg skal ut med"...... Eller ut med gutta! Båten den kjører jeg Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Ok. your Choice. Men husk å knyt opp taua, før du kjører ut fra parkeringsplassen :giggle: Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
gunnt Svart 15.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Huske å sjå te høyre og venstre au da Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
litt peiling Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Det skal jeg gjøre Mariell..... Og du må huske å løsne fortøyningene når du skal ut å gå Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Et spørsmål til Mariell...... Skal du kjøre båt til f.eks. Strømstad eller skal du gå til Strømstad. Velger du å gå, er jeg der lenge før deg.. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Du er nok fremme før meg uansett om jeg går med eller uten båt. Jeg kan jo gå på veien til Horten og seile til Moss og gå til fots derfra. Gå på vannet er jeg dårlig til Men jeg regner med at jeg går over ytre Oslofjord, ombord i egen båt. Nå er det ett par timer til at 17. Mai feiringen starter her i Houston/Galveston. Da skal jeg kjøre Taxi dit. Taxi ja. Jeg har da sagt. "Jeg kjørte Taxibåt" . Skjærpings. For fremtiden så må jeg huske på å si: Tar eller Tok Taxibåt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
litt peiling Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 eller om du "gikk" taxibåt Her er flere uttrykk som dere sikkert bruker på sjøen "alltid" http://www.baaterinord.no/maritim_ord.htm Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Jeg er imponert over hvor enkelt ordforråd enkelte har her på forumet... Det er lenge siden jeg har en slik samling av enkle mennesker som ikke evner til å videreføre det norske språket inkludert de maritime begreper... Jeg ser jo at det ikke er lett for alle å skjønne det norske maritime språket, det viser jo denne tråden her helt klart... Helt klart er det også at enkelte ikke har særlig tiltro til den de er gift/bor sammen med siden de må bruke enkle ord til henne som relateres til bilverden som å kjøre båten.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
litt peiling Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 "det enkle ... er ofte det beste" Men nå la jo jeg ut den maritime ordlista, så da bør vi lære oss disse begrepene. For meg er det ingen stor sak, om det heter å "kjøre" eller å "gå". Tror jeg mikser litt mellom disse 2 ordene. Det kommer litt ann på situasjonen. Jeg bruker vi skal gå" til f.eks. Tønsberg i morgen, når vi allerede er ute på sjøen. Men skal jeg fortelle noen at vi skal ut med båten i morgen, setter jeg inn ... ut å "kjøre" båt i morgen. Men å bruke "seile" mener jeg ikke passer når en har motorbåt. Så da er det sagt.. ... men om jeg har ett enkelt språk til min kone, javel men vi forstår iallefall hverandre. Og det fungerer bra for oss Sitér dette innlegget Link to post
gunnt Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 eller om du "gikk" taxibåt Her er flere uttrykk som dere sikkert bruker på sjøen "alltid" http://www.baaterinord.no/maritim_ord.htm Har lest her og funnet mange "nye" ord som dette ordet :Manntau Hadde nok aldri gjettet hva det var........men kommer aldri til å glemme hva det betyr nå 17 mai hilsning fra Kristiansund Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Ben Sin Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Selv om det selvfølgelig ikke er bra nok for de mest garvede her på forumet, kjører mannskapet på Sundt Flyer båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.