Jump to content

Nå kommer VHF klistremerket for 2009

Brodern

Recommended Posts

...........Jeg kjører produksjonen på disse i dag og dere mottar disse om få dager....
Gøyalt å lese at ett av medlemmene er sentralt inne i produksjonen av VHF-merkene. Jeg antar at betalt avgift gir merke i postkassa.

Jeg skulle for egen del ønske at merket ble levert i to utgaver, for klisting fra henholdsvis utsiden og innsiden. Dagens merke har lim på baksiden. Dersom det kunne klistres fra innsiden på enkelt vis var det lettere å vaske ruta utvendig. Men dette er ingen stor sak. Jeg har et system for å feste det fra innsiden.

Jeg skulle for egen del ønske at merket ble levert i to utgaver, for klisting fra henholdsvis utsiden og innsiden. Dagens merke har lim på baksiden. Dersom det kunne klistres fra innsiden på enkelt vis var det lettere å vaske ruta utvendig. Men dette er ingen stor sak. Jeg har et system for å feste det fra innsiden.

Jeg har prøveklistra litt og årets merker slipper lettere enn de fra i fjor. Skal kline et på ei glassplate og se om det slipper

Føkk deg...

Jeg har tenkt som så at jeg skal dropppe å klistre merket på båten. Når man har liten daycruiser med kalesje er det veldig enkelt for uvedkommende å gå ombord, og merket er et klart hint om at det finnes teknisk utsyr i båten som noen kunne få lyst til å ta med seg. Kanskje er jeg litt paranoid...? Uansett liker jeg ikke alle disse klistremerkene som det fort blir mange av; VHF, Kystpatruljen, Sjøassistanse, reg.nr. osv.

Det er ganske strengt ang hva vi kan vise og ikke vise. Vi produserer mye forskjellig og har forskjellige sikkerhetsgrader etter hva vi produserer. for eksempel produserte vi selvangivelsene deres i år og i fjor, alt fra Telenor, Tele2, Netcom, Åraoblater til biler, vognkort, Chess, Aftenposten, Canal-Digital etc etc etc.

Men bilder fra produksjonen er ikke så strengt så lenge de ikke viser for mye.

Men vi får filer fra Telenor og alt blir printet her. Selve klistremerkene kommer fra en annen leverandør. Digitalt gjør vi ikke, det tjener vi ikke penger på.

Digitaltrykk derimot er god butikk :)

Maskinen på bildet er Amerikansk og har en produksjonshastighet på 18.000 brev i timen. Jeg er den eneste i Norge som har kjørt en slik i snart 5 år btw, kult eller døll, tja, men det er hva jeg gjør :) Kjører jo andre maskiner her, men dette er den jeg betjener mest. Tror det er kun 5 slike i Norge

Føkk deg...

Hvor mange som skal betale vet jeg ikke, men produksjonen nå er på nesten 31.000 sendinger.

Til sammenligning så produserer jeg alt mellom 0-100.000 konvolutter pr dag Dvs alt fra full stans til en veldig god dag. Snittet ligger på 30.000-50.000 konv.

Og vi har mange maskiner og noen går døgnet rundt, så det blir mye :wink:

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...