Jump to content

Nå kommer VHF klistremerket for 2009

Brodern

Recommended Posts

18:56 hadde du kjørt 6500eks - 19:35 hadde du kjørt litt over 12000eks.....

Med 18.000 i timen, skulle du jo vært mye lengre... 40min skulle gi 12.000 eks...(samlet nesten 19.000) ergo har du somlet... fy... Er det slikt tempo dere har på Moltzau....

(kunne ikke dy meg... har jobbet i grafisk i et kvart århundre og hatt fokus på opplagstall og "eks pr time" så lenge at jeg helt automatisk tenker gjennomsnittshastighet over tid, fremfor topphastighet på display.)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Jupp jeg vet. Dette er selvsagt maksimale hastigheter.

Man skal på dass

Drekke kaffe, og først hente den i maskinen 7 meter unna :)

på dass for å tømme ut 5 kopper kaffe, og te.

litt spisepause som gjerne strekker seg litt over tiden etc.

Mange viktige faktorer som spiller inn.

På dass igjen, kebaben vil ut

Maskinen kræsjer jo, og de herserns merkene klistrer seg fast overalt :)

Og må sjekke forumet selvfølgelig.

Men det meste gjøres mens maskinen går da.

Har nå passert 20.000 btw. Nærmer seg ferdig ordre nå

Føkk deg...

Dersom jeg hadde fått tak i digitalversjonen så kunne jeg også lagt inn skipsnavn og kjennemerke før jeg printet det hele ut.

Dersom du har skanner, kan du vel bare skanne merket når du får det i posen og så skrive på det du vil?

Lars H.

pt. Holmsbu

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men nå jobber ikke jeg hos Moltzau da, men hos en grafisk bedrift som har hovedbase i Sverige, og har produksjon i Sverige, Danmark, Sveits, England, Norge og noen fler :)

Hmmm... så bare på tapen på de eskene på bildet og mente jeg klarte å tyde molttzau og siden jeg vet at de i det minste driver med plasttrykk, bare anntok jeg at det var der du jobbet, men det spiller rolle hvor du jobber... Artig tråd uansett.

(Om jeg klistrer enda et merke nederst på masta, gjenstår å se)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Antennene er vel også et tegn på at det kan være teknisk utstyr ombord, forresten.

Det er sant, men i større båter er det som oftest endel elektronisk utstyr uansett, antenne/klistremerke eller ei. Jeg har kun liten daycruiser og håndholdt VHF, og det eneste som stenger uvedkommende ute er kalesjen. Plotter og ekkolodd tar jeg alltid med hjem, slik at det skal se ut som om båten er tom for verdisaker. VHF og fronten til stereo lar jeg ligge igjen under benken i kabinen, for å slippe å ha så mye å dra frem og tilbake hver gang båten skal brukes (sykler til båten). Et VHF-klistremerke og manglende antenne kan jo få enkelte til å tenke i de baner at det kanskje liggger en håndholdt radio i båten, tenker jeg.

Men, hva pokker gjør denne tråden om produksjon av klistremerker her på Åpent Forum?

Det er ikke selve produksjonen det gjelder, men utsendelsen. Det kom noen spørsmål ang produksjonen og jeg synes man må svare da.

Innlegget var i første rekke ang merkene som sendes ut, og jeg mener det var båtrelatert.

Er det ikke det så beklager jeg ytterst mye og admin kan slette tråden.

Føkk deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...