Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Er det unntaksbestemmelser for medlemmer av BP? Neppe Men har en kul 4 millioners printer her da (har 8 diiiigre printere) Det er digitalprint, fet til postere i A3 format da Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
bliss X Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Gøyalt å lese at ett av medlemmene er sentralt inne i produksjonen av VHF-merkene. Enig. Dette var en artig tråd om VHF klistremerker. Når jeg tenker meg om, så fikk jeg vel et i fjor også men glemte nok å klistre det opp. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Merket i år er forresten litt mindre, ikke mye, men litt. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
roaldbj Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Dersom jeg hadde fått tak i digitalversjonen så kunne jeg også lagt inn skipsnavn og kjennemerke før jeg printet det hele ut. Det hadde vært gøyalt! Rart hva vi båtglade mennesker kan drømme om!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Da har 16.734 fått sitt merke. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
RSL Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 18:56 hadde du kjørt 6500eks - 19:35 hadde du kjørt litt over 12000eks..... Med 18.000 i timen, skulle du jo vært mye lengre... 40min skulle gi 12.000 eks...(samlet nesten 19.000) ergo har du somlet... fy... Er det slikt tempo dere har på Moltzau.... (kunne ikke dy meg... har jobbet i grafisk i et kvart århundre og hatt fokus på opplagstall og "eks pr time" så lenge at jeg helt automatisk tenker gjennomsnittshastighet over tid, fremfor topphastighet på display.) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jupp jeg vet. Dette er selvsagt maksimale hastigheter. Man skal på dass Drekke kaffe, og først hente den i maskinen 7 meter unna :) på dass for å tømme ut 5 kopper kaffe, og te. litt spisepause som gjerne strekker seg litt over tiden etc. Mange viktige faktorer som spiller inn. På dass igjen, kebaben vil ut Maskinen kræsjer jo, og de herserns merkene klistrer seg fast overalt :) Og må sjekke forumet selvfølgelig. Men det meste gjøres mens maskinen går da. Har nå passert 20.000 btw. Nærmer seg ferdig ordre nå Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Men nå jobber ikke jeg hos Moltzau da, men hos en grafisk bedrift som har hovedbase i Sverige, og har produksjon i Sverige, Danmark, Sveits, England, Norge og noen fler :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 1400 igjen så er jeg ferdig Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
roaldbj Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Dette er dagens tråd - i forhold til mine vurderinger. Jeg er ikke fjern for at dette er en god kandidat til årets tråd? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Dersom jeg hadde fått tak i digitalversjonen så kunne jeg også lagt inn skipsnavn og kjennemerke før jeg printet det hele ut. Dersom du har skanner, kan du vel bare skanne merket når du får det i posen og så skrive på det du vil? Lars H. pt. Holmsbu Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Alternativet er enklere Lars H. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Men nå jobber ikke jeg hos Moltzau da, men hos en grafisk bedrift som har hovedbase i Sverige, og har produksjon i Sverige, Danmark, Sveits, England, Norge og noen fler :) Hmmm... så bare på tapen på de eskene på bildet og mente jeg klarte å tyde molttzau og siden jeg vet at de i det minste driver med plasttrykk, bare anntok jeg at det var der du jobbet, men det spiller rolle hvor du jobber... Artig tråd uansett. (Om jeg klistrer enda et merke nederst på masta, gjenstår å se) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Salt Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Merkene kom i dag (pnr 1680); de kommer på masta/overbygget. Radioen er ikke i båten når den ligger i havna. Antennene er vel også et tegn på at det kan være teknisk utstyr ombord, forresten. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
FredrikW Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Antennene er vel også et tegn på at det kan være teknisk utstyr ombord, forresten. Det er sant, men i større båter er det som oftest endel elektronisk utstyr uansett, antenne/klistremerke eller ei. Jeg har kun liten daycruiser og håndholdt VHF, og det eneste som stenger uvedkommende ute er kalesjen. Plotter og ekkolodd tar jeg alltid med hjem, slik at det skal se ut som om båten er tom for verdisaker. VHF og fronten til stereo lar jeg ligge igjen under benken i kabinen, for å slippe å ha så mye å dra frem og tilbake hver gang båten skal brukes (sykler til båten). Et VHF-klistremerke og manglende antenne kan jo få enkelte til å tenke i de baner at det kanskje liggger en håndholdt radio i båten, tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 (redigert) Mon tro om det kan finnes teknisk utstyr her Redigert 13.Mai.2009 av Penny (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Kan noen fortelle meg hvilke merker vi snakker om her ? mulig jeg er bløt -- men --- Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Nærmer du deg 4700 snart? hihi.. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Frøken Fryd Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Jeg ser egentlig ingen behov for å reklamere for andre, enten det skulle vere Telenor, Redningskøyten, båtprodusent eller elektronikkprodusent. Det forundrer meg forresten at ingen fjerner klistremerkene fra for eksempel radarantenner ol. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Dette er dagens tråd - i forhold til mine vurderinger.Jeg er ikke fjern for at dette er en god kandidat til årets tråd? Dette er så interessant at jeg tror nok heller den ligger an til århundrets tråd... Men, hva pokker gjør denne tråden om produksjon av klistremerker her på Åpent Forum? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 14.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Men, hva pokker gjør denne tråden om produksjon av klistremerker her på Åpent Forum? Det er ikke selve produksjonen det gjelder, men utsendelsen. Det kom noen spørsmål ang produksjonen og jeg synes man må svare da. Innlegget var i første rekke ang merkene som sendes ut, og jeg mener det var båtrelatert. Er det ikke det så beklager jeg ytterst mye og admin kan slette tråden. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 15.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Noen som har fått merker ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
bjorngb Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 niks Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Helt utrolig...at noen gidder engasjere seg i noe så lite interessant som et plastmerke som kommer i posten uansett.... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Denne tråden er vel ikke verre enn mange andre surretråder som hverken har mål eller mening. Selv er jeg ikke noe spesielt interessert i disse VHF merkene. Har aldri klistret de opp, men jeg legger de ombord hvert år sammen med mange andre papirer og surr og rot som aldri blir brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.