Jenny Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Hei! Har en Suzuki DF40 (4-takt). 2005-mod. Da vi skulle ta den i bruk nå etter vinteren (har lagt ute i hele vinter), så vil den ikke gå skikkelig. Den ligger og hoster og går ujamnt, spes. rundt 3000 omdr, men også merkbart på tomgang. Har byttet plugger og besinfilter, men til ingen nytte. Har også sjekket tanken for vann, men ingenting å finne. Bor nokså langt fra verksted, så jeg kunne godt tenke meg å prøve litt mer feilsøking, før jeg leverer den for rep. Noen som kan bidra med gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Anoden Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Hei! Ta en titt på denne linken : http://www.marineengine.com/ Mange gode tips og triks. Sitér dette innlegget Reling: Kanten på båten; den siste kontakten man har med båten før man ramler over bord. Link to post
Jenny Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2009 Hei igjen! Har vært borte noen uker, så jeg har ikke fått jobbet med saken på lenge. Etter ideer fra folk som jeg har snakket med så har jeg nå tilsatt en dugelig dose med kondensfjerner i bensintanken. Dette synes å være riktig medisin for "vispen", for den fikk det plutselig for seg å opptre uten å lage mer trøbbel. Nå går den som en klokke. Vil ta et lite forbehold, den er ikke helt friskmeldt ennå. Men jeg tror jeg har funnet riktig medisin. Nesten litt flaut å fortelle at feilen var av så banal karakter . Har hatt utenbordsmotor i 30 år, uten å ha opplevt dette, så det viser vel bare at en alltid har noe å lære. Kanskje 4-taktere er mer ømfintlig enn 2-taktere på dette området? Ha en fin sommer!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.