Jump to content

Prosjekt: Skibsplast 600 VS / TAMD 22P/SX


vidarbre

Recommended Posts

Var i går å hentet min nye båt. Fin tur på ca 60 Nm, men noen mangler var det alltids. En kjenning som så på den, så litt måtte man vel regne med å finne.

 

Båten er fra 1987, og er i helt grei stand.

Motor er en TAMD22P/SX fra 1999 og kommer fra en Hydrolift F-23. Gått 350 timer på telleren ved henting.

Ble akkurat byttet reg.reim på. Lager og simmerring mot drev ble byttet 07/08.

 

Ting å gjøre:

-Vaske motor og motorrom

-Støydemping mangelfull

-Oljetrykksvakt virket ikke

-Oljetrykksmåler har kontaktfeil

-Luke foran lekker litt

-2 tanker med tynn slange mellom - tar evigheter å fylle diesel - org.tank istedet?

-Trim-måler mangler

-Turbotrykksmåler mangler

-Innfelling av Garmin 520s i panel, dvs bytte hele panelet og flytte brytere og slikt

-Kjøleboks/skap mangler

-Varme mangler -varme fra motor prioritert

-Akterlandterne mangler

-VHF + WT + Stereo mangler

 

80_103543345.jpg

80_368503372.jpg

80_512828553.jpg

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post

Æhhh.. er dette en ombygd utenbordmotorsversjon? Isåfall er jeg redd denne har flatere bunn (=dårligere sjøegenskaper) en versjonene bygget for hekkaggr. som har dypere v-bunn har jeg hørt, men vet ikke om dette gjelder alle skibsplastmodellene.

Link to post

Ja, stemmer at den er ombygd. Men er disse i særlig grad levert med innenbords? Har ikke sett det før jeg så denne. Kjenner 600 D, men den er jo en halvplaner. Og om den er litt flat bak, betyr det bare at den har god bæring, samt er lettere for motor og dermed mer økonomisk i drift. Er ikke en offshore-racer uansett.

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
  • 1 år senere...

Nei, ikke ennå. Blir vel etterhvert, har litt mange prosjekter i tillegg til båt for tiden. F.eks. 18 dager gammel ny skipper :)

 

Vet du hvor man skal koble til turbotrykksmåleren?

 

Jeg kjøpte båten i høst, og når jeg skulle skifte olje fikk jeg ikke ut mer en ca 4,5liter gjennom oljesugerøret, har du hatt noe problem må å få alle 6 literne ut?

 

Må gratulere med ny skipper :)

Har selv en ny skipper på 7 dager :giggle:

Link to post

Vet du hvor man skal koble til turbotrykksmåleren?

 

Jeg kjøpte båten i høst, og når jeg skulle skifte olje fikk jeg ikke ut mer en ca 4,5liter gjennom oljesugerøret, har du hatt noe problem må å få alle 6 literne ut?

 

Må gratulere med ny skipper :)

Har selv en ny skipper på 7 dager :giggle:

 

Mnja, mulig det er hull for det på turboen, eller ihvertfall et sted mellom turbo-intercooler-innsug.

Det ligger vel ferdig kabling mellom boksen bak og rett på plugg i dasj.

Olja var vel samme sak her, er nok ikke unormalt i båt.

Å takk det samme! God tid i permisjonen :)

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post

Mnja, mulig det er hull for det på turboen, eller ihvertfall et sted mellom turbo-intercooler-innsug.

Det ligger vel ferdig kabling mellom boksen bak og rett på plugg i dasj.

Olja var vel samme sak her, er nok ikke unormalt i båt.

Å takk det samme! God tid i permisjonen :)

 

Det ligger ferdig kablet ja, så greit :)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...