MaxiMarius Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Hei Jeg har klart det utrolige, dratt wiren til storseilet opp i toppen! Hvordan få den ned? Kan man heise opp noen i masten på en maxi 77? Er det noen vektbegrensning? Hvilke wire/tau skal jeg bruke? Jeg har en wire som er til forseilet og et tau som sitter i en trinse på utsiden av masten. MVH MArius Bråtesveen Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 har ikke pejling på vektbegrensning.....har själv vart i masttoppen på en 77 flere ganger, men det var för en del kg sedan.... bruk både fallen....det ena runt winchen...o det andre rundt en knap som 'sikkring' (jeg förmoder att dine fall er sen båten byggdes.....) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Cerveza Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg var oppe i masta på min First 26 i går (Ca samme størrelse båt). Ble vinsjet opp med storseilfallet og hadde en ekstra line som sikring. Gikk helt smertefritt. Jeg var for øvrig opp med windex'en.. Sitér dette innlegget Link to post
MaxiMarius Svart 13.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 har ikke pejling på vektbegrensning.....har själv vart i masttoppen på en 77 flere ganger, men det var för en del kg sedan.... bruk både fallen....det ena runt winchen...o det andre rundt en knap som 'sikkring' (jeg förmoder att dine fall er sen båten byggdes.....) Jeg har ikke storseilsfallet for det er jo oppe i toppen men det kan vel ikke være noe forskjell på det og fallet til forseil, det er jo like wire'e? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 nei...men du har forseilfallet o spinnakerfallet ....bruk både....som en ekstra sikkerhet..... eller så går du med båten til en mastkran...der du kan klettre opp! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.