MaxiMarius Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Hei Jeg skal skaffe meg noen nye fall på min nye seilbåt å trenger da litt hjelp om hva jeg skal velge. Det er en Maxi77 og det er fall til storseil og forseil som skal byttes.. Hvilke mm størelse bør jeg ha? 10mm? Noe spesielt type tau? Noen eksempler? På forhånd takk! Mvh Marius Bråtesveen Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Jeg vil anbefale fall av typen Fall Admiral Dynema Racing. Det er de beste, da de ikke strekker seg og er sterkere enn wire. Du klarer deg med 8mm. Hver av fallene må være 20 meter på din båt. De er kanskje billigst i Sverige, sjekk: www.hjertmans.se eller www.vikingyachting.se/ Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
RSL Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Du finner info om type og lengde fall HER Det er en masse annen nyttig informasjon om båten din (og andre båter) på disse sidene. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
ulysses Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Opus her på BP sitter på noen ruller med 8mm dyneema, og såvidt jeg vet har han fortsatt en del igjen. Prismessig ligger han en god del lavere enn butikkene. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Jeg kjøpte nye wirefall hos Hjermanns til min Maxi 95. De er helt ok, og de lager til i rett lengde. Mvh, Even Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Hei Maritim har ferdinge Fall. Både Dynema og andre. Jeg kjøpte fall med Dynema SK75 kjerne til min. Ca 1150Nok for 35m ! Det må være billig etter mitt syn (33kr/m) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.