XenthiC Startet 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Mai.2009 Hei :) Jeg har en Musling 430 med 40 hk mariner. Nå synes jeg det er på tide å oppgradere litt på motorfronten så kommer til å kjøpe en motor på rundt om 60-75 hk. Trenger jeg noen form for forsterkning av akterspeilet når jeg kommer opp i denne størrelsen? Noen som har en grei løsning å forklare til meg? :) Takk. Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 Så tilfeldig denne på finn. http://www.finn.no/finn/misc/object?finnko...ll&tot=null er det noe sånt du tenkte på? Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 13.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2009 (redigert) du trenger sikkert ikke forsterkning hvis akterspeilet er i god stand, men jeg anbefaler deg å kjøpe forsterkningssett av kenneth aase. har 75hk på min i år og har selv gjort det for da er jeg jo helt sikker på at det holder. også ser det jo ganske tøft ut også da synes jeg link til forsterkning edit: du kom meg i forkjøpet derj a Redigert 13.Mai.2009 av tøff-tøff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
XenthiC Svart 14.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 Var noe sånn jeg tenkte på ja. Takk Takk Noen andre som har noen forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2009 En kamerat av meg hadde 60hk på sin, ble kjørt med det i flere sesonger uten antydning til problemer med akterspeilet. (toft og styrekonsoll derimot, ble til pinneved) Men klart, en slik forsterkning skader ikke, spesielt hvis man skal ha på enda større maskineri.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tøff-tøff Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 hvis du kjøper dette og har hydraulisk styring får du ikke tiltet motoren helt opp, pga styresylinderen butter i strekkfiskene som forsterker. dette gjør de hvertfall på min når motoren står boltet på det laveste, hvis jeg hever tror jeg jeg skal gå klar. bare så du hvet det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.