Jump to content

Husbåter?!

Guest Teffy

Recommended Posts

Husbåter er veldig populært på Lake Powell, mellom Arizona og Utah.  Hvis du er interessert i å lese om husbåt-leie, forskjellige båt-typer osv. kan du sjekke www.lakepowell.com  Eller gjör et sök på google med "houseboat" som sökeord.

Kåre

Halloen Folkens !!!

Ettersom jeg har fulgt serien om bobåter i Båtbørsen , og er født og oppvokst i strandkanten og i tillegg har været båteier i 29 år,  må jeg allikevel si jeg har begynt og lure på hva som egentlig er BÅT ????

Etter sjøveisreglene alt som ferdes på sjøen, ja, men det må da være grenser !!!!!

mvh

Leifen    :rolleyes:

Leifen: ....Ettersom jeg har fulgt serien om bobåter i Båtbørsen , og er født og oppvokst i strandkanten og i tillegg har været båteier i 29 år,  må jeg allikevel si jeg har begynt og lure på hva som egentlig er BÅT ????....

....Gamle gode Bjørnstierne: "Hvor fartøy flyte kan, der er han første mann...." :rolleyes:

Ja, til tider flyter det til de grader! :wink:

Mvh Jan

• 9 måneder senere...

:rolleyes:

Hei! Er det noen som kan fortelle meg hvor mye jeg må betale ( ca. ) for en båt jeg kan bo i sommer som vinter, og hvor i Oslo område det er mulig å få plass.

Ønske informasjon om egentlig alt som har med bobåt å gjøre. Takk.

Hei,

Det er litt vanskelig å svare på dine spørsmål. Skal du bo alene i båten? Vil du ha seil eller motorbåt? Hvilken prisklasse tenker du deg? Er du student eller jobber du? Hvis du er student ville jeg gått for en brukt. Den trenger ikke være så stor så lenge du har plass på et sted der de har dusj-faciliteter. I oslo er den mest naturlige plassen aker brygge. Hvis dette er situasjonen din kan du f.eks se etter en maxi 95, scanmar 33 som er romslige båter.

Hvis du har mulighet til å bruke en del penger ville jeg kjøpt en ny båt. Da kan du se på bavaria 32, gib sea 33, eller lignende.

På aker brygge fins det folk som bor i alle disse båtene. Ta deg en tur og bank på hos noen hvis de er "hjemme". Du vil få mye god hjelp.

Viggo, Bergen

Båtboer

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...