Pelle Parafin Startet 14.Mai.2009 Del på Facebook Startet 14.Mai.2009 (redigert) Her er det mulig og teste seg ang.sjøvett. (juks godtas ikke) http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=2944 Redigert 14.Mai.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Fikk to feil. En på slukketiden på et pulverapparat, og et på hvor mange NSSR reddet i 2007... Ikke noe jeg får rundt å husker på akkurat.. Dessuten synes deg det var litt merkelig at vi skulle vike til høyre, og ikke styrbord... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Salt Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Ja. Der var testen. Men om det er "sjøvett"-relevant å vite eller gjette på hvor mange mennesker NSSR mener de har reddet fra å drukne på et år, er jeg jamen ikke så sikker på. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
BMP Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Det kommer vel i samme kategori som om mann skal sjekke om folk puster eller har puls først. Har de ikke puls puster de vel neppe heller. Men om en som sjekker pulsen først derved har dåligere sjøvett kan nokk bli vanskelig og bevise. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 En test med en alvorlig og tildels farlig feil. Er det noen som finner den? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 (redigert) En test med en alvorlig og tildels farlig feil. Er det noen som finner den? Er det spørsmål 5 hvor det står "FLYTEUTSTYR" og skal være "REDNINGSUTSTYR" ? (redningsvest) Redigert 14.Mai.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Hei Den alvorlige feilen er at hvit sektor alltid er trygg. Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Hadde 1 feil eg, trodde de hadde endra promillegrensa til 0.2 på sjøen eg men så feil kan eg ta Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Mouche Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Er det spørsmål 5 hvor det står "FLYTEUTSTYR" og skal være "REDNINGSUTSTYR" ? (redningsvest) Intet krav om redningsutstyr/vest, kun flyteutstyr. Hvorfor er det sikkerhetsmessig viktig å vite hva forkortelsen NSSR står for? Flyter man kanskje også bedre med skipperlue på hodet og det rette medlemsskapet i lomma? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Komlo Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Testen var som med alt anna ein finn i Dagbladet, møkk. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 14.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Testen var som med alt anna ein finn i Dagbladet, møkk. Ellers har du det bra.Hva er galt med Dagblad? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Nei,ikke sp.5 Det er spørsmål 12. Hvit sektor. Slik jeg leser spørsmålet og svar alternativene er det "alltid" trygt å gå på hvit. Ref. båt ulykken i fjor hvor båten kjørte på en stake i hvit sektor fra Homlungen, like ved selve fyret. Flisespikkeri? Kanskje, men jeg synes at spørsmålet bidrar til en ufullstendig forståelse av fyrlykter. Hva synes dere? Sitér dette innlegget Link to post
BjA Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Neppe flisespikkeri, ville nå gjerne tatt med den å vike til høyre og jeg. :-) Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Nei,ikke sp.5 Det er spørsmål 12. Hvit sektor. Slik jeg leser spørsmålet og svar alternativene er det "alltid" trygt å gå på hvit. Ref. båt ulykken i fjor hvor båten kjørte på en stake i hvit sektor fra Homlungen, like ved selve fyret. Flisespikkeri? Kanskje, men jeg synes at spørsmålet bidrar til en ufullstendig forståelse av fyrlykter. Hva synes dere? Reagerte spesielt på det spørsmålet eg og.. Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Mouche Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Fra artikkelen; Aftenposten har i samarbeid med Redningsselskapet har satt sammen en quiz som viser hvilket nivå du er på når det gjelder kunnskap om sjøvett og navigasjon. Regner med at denne testen er helt korrekt og etter boken siden det ypperste av kompetanse går god for testen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Penny Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Øst for Kvitsøy har man en hvit sektor fra Jartholmen lykt som mange steder er ganske tørr og veldig hard. Fargede sektorer er mer et hjelpemiddel for å finne sin omtrentlige posisjon i kartet enn noen garanti i seg selv for rent farvann. Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Regner med at denne testen er helt korrekt og etter boken siden det ypperste av kompetanse går god for testen? Ein skal ikkje ta blank sektor for å vera reint farvatn uten å ha sjekka med kartet. Det er enkelte blanke sektorar som inneheld grunner. Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Mouche Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Ironi er en vanskelig hund! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
treklogg Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Ironi er en vanskelig hund! Lang dag idag Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
johnson Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 fikk 10 av 14 hadde feil på e om NSSR og den på slukketiden på 6kg apparat Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Salt Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Testen var som med alt anna ein finn i Dagbladet, møkk. - men her var det då i Aftenposten ein fann kvissen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
litt peiling Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 Tåpelig test "Gjette-konkuranse" Fikk 11 av 14. Feil på brannapparatet, antall reddede og hva NSSR står for. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 (redigert) En test som etter mitt syn kunne vært gjort mer ut av. Bommet på siste spørsmål. Redigert 14.Mai.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 14.Mai.2009 Del på Facebook Svart 14.Mai.2009 (redigert) 13 av 14 her og. Tippet selvfølgelig at NSSR hadde reddet 64 siden testen var laget i samarbeid med dem. Redigert 14.Mai.2009 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.