Jump to content

Ta denne "sjøvett" testen her

Pelle Parafin

Recommended Posts

Fikk to feil. En på slukketiden på et pulverapparat, og et på hvor mange NSSR reddet i 2007... Ikke noe jeg får rundt å husker på akkurat..

Dessuten synes deg det var litt merkelig at vi skulle vike til høyre, og ikke styrbord... :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Ja. Der var testen. Men om det er "sjøvett"-relevant å vite eller gjette på hvor mange mennesker NSSR mener de har reddet fra å drukne på et år, er jeg jamen ikke så sikker på.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Er det spørsmål 5 hvor det står "FLYTEUTSTYR" og skal være "REDNINGSUTSTYR" ? (redningsvest)

:nonod:

Intet krav om redningsutstyr/vest, kun flyteutstyr.

Hvorfor er det sikkerhetsmessig viktig å vite hva forkortelsen NSSR står for? Flyter man kanskje også bedre med skipperlue på hodet og det rette medlemsskapet i lomma? :ghost:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Nei,ikke sp.5

Det er spørsmål 12. Hvit sektor.

Slik jeg leser spørsmålet og svar alternativene er det "alltid" trygt å gå på hvit.

Ref. båt ulykken i fjor hvor båten kjørte på en stake i hvit sektor fra Homlungen, like ved selve fyret.

Flisespikkeri? Kanskje, men jeg synes at spørsmålet bidrar til en ufullstendig forståelse av fyrlykter.

Hva synes dere?

Nei,ikke sp.5

Det er spørsmål 12. Hvit sektor.

Slik jeg leser spørsmålet og svar alternativene er det "alltid" trygt å gå på hvit.

Ref. båt ulykken i fjor hvor båten kjørte på en stake i hvit sektor fra Homlungen, like ved selve fyret.

Flisespikkeri? Kanskje, men jeg synes at spørsmålet bidrar til en ufullstendig forståelse av fyrlykter.

Hva synes dere?

Reagerte spesielt på det spørsmålet eg og.. :crazy:

"Fast window went on reason"

Fra artikkelen;

Aftenposten har i samarbeid med Redningsselskapet har satt sammen en quiz som viser hvilket nivå du er på når det gjelder kunnskap om sjøvett og navigasjon.

Regner med at denne testen er helt korrekt og etter boken siden det ypperste av kompetanse går god for testen? :lipseal:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...