Jump to content

kjøpe seil til Albin Viggen

tnic

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt en Albin Viggen seilbåt og tenker å kjøpe nye/brukte seil (storseil og fokk).

Har fått et tilbud om storseil fra boding.se til 6600 SKR. De vil også selge meg et rullegenoasystem, men det blir for dyrt (14400 SKR)

Er det noen som kan anbefale en seilforhandler? Er det mulig å få fatt i godt brukte seil til en så gammel båt?

Den prisen er et godt tilbud for et storseil til en Vigg.

På www.viggenklubben.com er det mulig noen legger ut seil, men et nytt seil er helt klart å anbefale.

Har seilt Viggen en del år nå vil ikke anbefale deg rullegenoa på en Vigg, du vil få mye mer glede ut av båten hvis du har en genua 1 en kryssfokk og en stormfokk.

Siden seilene på en Vigg er såpass små som de er, er jobben med å bytte seil en liten jobb med tanke på hvor godt båten går med riktig seil.

Hei tnic,

Har selv en Albin Viggen og har sett litt rundt på priser.

De rimeligste jeg fant var Rolly Tasker i Stockholm, disse skal ha 4600 SEK for et nytt storseil; se http://www.rollytasker.se/economy.html

Bestilte Rolly Tasker seil til min forrige båt (da fra Gran Seil i Oslo) og var meget fornøyd med dette. Gran Seil vil jeg derimot ikke anbefale, min erfaring er at disse somler og tar seg veldig god tid når bestillingene er små. Rolly Tasker Stockholm lover leveranse innen 8-10 uker.

Som Halcyon sier er det også en idé å følge med på viggenklubben, selv fikk jeg kapret en nesten ubrukt genoa 2 til 600,- i fjor.

Lykke til! :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...