Lopphavet Startet 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2009 Skulle gjerne hatt hjelp til å verifisere propellstørrelse. Hvilken størrelse har dere og hvilket turtall oppnår dere? S Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Her er sikkert mange med Askeladden og Verado, så svaret på tittelspørsmålet ditt er egentlig bare "ja" eller "nei". Anbefaler derfor at du endrer emnetittel til f.eks. "Propell Askeladden 605 og Verado 150, - størrelse og turtall?" Eller noe i den dur, før tråden blir stengt! Sitér dette innlegget Link to post
Lopphavet Svart 15.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Her er sikkert mange med Askeladden og Verado, så svaret på tittelspørsmålet ditt er egentlig bare "ja" eller "nei". Anbefaler derfor at du endrer emnetittel til f.eks. "Propell Askeladden 605 og Verado 150, - størrelse og turtall?" Eller noe i den dur, før tråden blir stengt! Stenge tråden? Pga. spørsmålstillingen? Kan ikke, selv med godvilje, forstå hvorfor du velger å bruker en kalori på å kommentere den. Dette er da helt vanlig. Er svar ja, så les tråden. Hvis nei, gå forbi i stillhet, hvis du føler for det. Vanlig programmeringslogikk, if-then-else, omsatt til klarspråk. Stein Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Bare hyggelig å hjelpe til eller skvulpen? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Suzumar Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 If - then - next blir vist brukt her. -If you dont want to answer-then goto next... Et snev av vanlig anstendig oppførsel på et velment innlegg er vel minste en kan forlange før en gidder å legge inne et svar. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Stenge tråden? Pga. spørsmålstillingen? Kan ikke, selv med godvilje, forstå hvorfor du velger å bruker en kalori på å kommentere den. Det er nok bare velment bruk av en kalori, eller to, på å henlede din oppmerksomhet på at det finnes en del regler på forumet som de herrer moderatorene flittig prøver å passe på at blir respekter. Du finner litt om disse her; https://baatplassen.no/i/index.php?act=Help...E=01&HID=51 Ellers så finnes det egne tråder hvor man kan diskutere moderasjon og der også gi uttrykk for sine meninger. Håper å ha vært til noen hjelp. mvh "Mouche" Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lopphavet Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Igjen, jeg er ikke i stand til å se at tittel bryter med eksisterende regelverk og at tråd dermed skulle være være gjenstand for moderasjon og stenging. Ta forøvrig en titt på andre titler i forumet for sammenligning. Og, til de "velmenende", send en IM/PM i stedet for å poste i tråden. Da får dere som mener noe bør bli sagt, til den det gjelder, uten å poste OT og dermed ødelegge tråden. Da er det opp til den som får IM/PM om å ta affære, hvis den synes det er fornuftig. Hvis ikke, så får vi stole på at moderatorer gjør jobben sin hvis det er slik at tråden bryter med regelverket. Men, nå har hele tråden blitt en eneste lang OT, så jeg ber derfor moderator om å stenge, eller helst slette denne tråden. Den er blitt verdiløs i forhold til trådstarters opprinnelige hensikt. Stein Nilsen, Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Siden du har vært medlem i tre år så har du vel fått med det at moderatorene jobber på egen fritid og uten noen betaling så kanskje vi vanlige medlemmer kunne vise eier og disse moderatorene den respekt å innrette oss etter forumets regler? Som sagt såer det både rom og plass til å diskutere moderasjon her på forumet, det gjøres også livlig til tider, men at tråden har utviklet seg slik den har er ene og alene din egen skyld etter min mening! Forøvrig så ville jeg også sjekket med forhandlere av din båt/motor hva de anbefaler og hvilken erfaring de har? Hadde sikkert også vært interessant å høre hvilken propell du selv har og hvilket turtall og fart du oppnår? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skvulpen Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Stenge tråden? Pga. spørsmålstillingen? Kan ikke, selv med godvilje, forstå hvorfor du velger å bruker en kalori på å kommentere den.Dette er da helt vanlig. Er svar ja, så les tråden. Hvis nei, gå forbi i stillhet, hvis du føler for det. Det var faktisk et velment råd, slik at du kanskje får bedre respons. Ifølge reglene her skal det ikke være nødvendig å måtte åpne en tråd for å vite hva den omhandler. Din emnetittel sier oss nada og nix om tema. Du kunne jo like gjerne lure på hvilken type Porta Potti som passer i båten, eller hvem som produserer putetrekket, eller hvordan skifte olje på Verado, osv. osv. Her MÅ vi åpne for å vite hva du lurer på, og mange gidder derfor kanskje ikke åpne ... Jøss, der brukte jeg visst enda noen kalorier, men jeg er jo ikke moderator, så jeg skal nok avholde meg fra å gi gode råd ang. emnetitler for ettertida. Ha en riktig god 17. mai i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.