benna Startet 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2009 Ser på Finn.no at det blir solgt en god del Bavaria 35 sport nå. Er dette trenden på andre andre båttyper også, eller er det bare BMB 35 sport? Kansje kjøperene begynner å bevege seg igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Følger med på endel båter og det ser ut som de selges omtrent like raskt som i fjor vår og prisene virker ikke lavere enn i fjor (jeg ser bare på seilbåter) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Lagt merke til det samme. Virker som det er blitt fart i markedet. Ser i allefall en merkbar større omsetning på de båtene jeg også følger med på (nyere planende båter mellom 28-40 fot). Ikke så rart kanksje når renta er rekordlav samtidig med at det er toppsesesong for salg. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 35 Sport er jo en veldig fin båt, kanskje litt synd at den gikk ut? Vel, 37 Sport ser jo veldig fin ut også, og har endel forbedringer i forhold til 35 Sport. Noen med god kjennskap som kan nevne de viktigste forskjellene mellom 35 Sport og 37 Sport bortsett fra at den er større? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Heisan. Kjenner ikke til 35`n, men jeg er utrolig fornøyd med min nyervervede 37 sport. Fjerde helgen og angrer overhodet ikke. Bare koser oss med den. Markedet for bruktbåter tror jeg er OK. Min gamle Joda 7900 gikk på finn på 14 dager, og svoger solgte sine på 3-4 uker. Jeg er fornøyd med prisen jeg fikk for jodaen. Som det nevnes så er nok den lave renta en katalysator i markedet for bruktbåter. Gratulerer med Melodi Grand Prix Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
benna Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Ser 35-ene går fort nå!. Det er bra at det er omsettning på bruktmarkedet. Håper dette gjelder andre båttyper også. Jeg tror bruktbåtmarkedet er i ferd med å friskmeldes! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 det kan også kalles at båtsesongen nærmer seg og det er fint båtvær. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Virker som om markedet for både 35 Sport og 37 Sport er godt om dagen. Båter som legges ut går raskt, og det observeres ønskes kjøpt annonser etter nevnte. Jeg er i markedet for større båt og disse er begge gode kanditater. Noen som har erfaring med båtene? Kan også nevne at jeg synes Princess V42 er en fin båt (lå ved siden av en slik noen dager i sommer) selv om jeg har litt problemer med en del av innredningen (farger og materialvalg) i disse Britiske båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 B-35 og B-37 er mye båt for pengene. Må si jeg er litt imponert av nye B-38 som til og med har heve senke badeplattform. Dog så passer ikke planløsningene i Bavaria oss, spesielt ikke ute. V42 med sofa ute har mye uteplass. Får du tak i en MKII, så har den mye finere farger i interieør. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Kjenner du til forskjellene på MK1 og MK2, og hvilke årsmodeller snakker vi om ? Antar denne er MKII ? Redigert 3.August.2010 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Det er tydelig at både 35, 37 og 38 er blitt populære båter. Tror i det hele tatt at Bavaria har satt seg skikkelig i markedet og er blitt populære båter. Har selv akkurat lagt ut min egen -06 Bavaria 29 sport for salg og opplever god respons så langt, så får vi se hva det blir til. Kikket også på den nye 38 sport, med et usedvanlig høyt fribord. Men jeg vet ikke helt - i likehet med 28 sport må jeg ha litt mer tid på venne meg til disse "volumbåtene". Moderne, men uvant. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 MKII Nå er vel egentlig HT versjonen kalt MKII. Rund 2007 kom det en modell som var sort rundt vinduene. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Har selv akkurat lagt ut min egen -06 Bavaria 29 sport for salg og opplever god respons så langt, så får vi se hva det blir til. Ny båt i kikkerten Swande? Kikket også på den nye 38 sport, med et usedvanlig høyt fribord. Men jeg vet ikke helt - i likehet med 28 sport må jeg ha litt mer tid på venne meg til disse "volumbåtene". Moderne, men uvant. Er fribordet høyere enn på 33 Sport og 37 Sport? Der 38 Sport faller igjennom er løsningen der de har fjernet rundsitteren. Nå er vel egentlig HT versjonen kalt MKII. Rund 2007 kom det en modell som var sort rundt vinduene. Også åpen versjon, se her. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Jeg synes 35 Sport er den mest stilrene Bavariaen som er laget ! Kanskje det er flere som synes som meg ? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Enig, flotte linjer. 37 Sport er ikke så verst den heller. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Enig, flotte linjer. 37 Sport er ikke så verst den heller. 2 Bav 37 sport ble lagt inn. Begge ble solgt samme dag de ble lagt inn. Ser Fairlane og Princess fra 2003-2005 blir liggende. Gir indikasjoner på hva som er lettsolgt for tiden. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Må si jeg er litt imponert av nye B-38 som til og med har heve senke badeplattform. Er det noen som har bilder av senke heve platformen på Bavaria 38 eller en link der jeg kan lese mer? Jeg fant ikke noe på motorboat.no som jeg tror er Lundes hjemmeside for motorbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Det ligger to båter på Finn som har denne. Ser ut til og være ekstrautstyr, mulig det kan være noe spesielt Lunde har utviklet. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Takk - fin løsning det der. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Så vidt jeg vet er denne plattformen ekstrautstyr som kan bestilles ved kjøp av ny båt. Prisen ligger på ca. 180.000,- og konseptet ble første gangen vist på Bavaria Deep Blue. De to BMB 38 som ligger på Finn.no nå har begge denne løsninge, og det ser supert ut. Traff den ene båten i Marstrand i sommer, og ble veldig misunnelig Redigert 4.August.2010 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Blue_Dragon Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Ganske så imponerende også er løsningen på de nye seilbåtene til Bavaria hvor hele hekken vippes ned hydraulisk og gir en enorm badeplattform. Redigert 4.August.2010 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Det er jeg helt enig i Blue-Dragon. Det er en flott kombinasjon av lukket cockpit og god badeplatform jeg håper flere kopierer fremover. Jeg er ikke så veldig begeistret for disse cockpitene som er åpne i hekken. Hev og senkbar platform kommer på fler og fler. Etter min mening en mye bedre løsning enn gangvei som vi har - om man bare bruker den som kran. Redigert 4.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Enig i at hev og senk plattform virker forlokkende, spesielt i forhold til jolla, men hvordan er disse hengslet, dvs. vil dette fungere like godt etter flere år i saltvann? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Tja, si det. Jeg tenker slik at disse er utviklet for bruk også på båter som ligger i langt saltere vann enn det vi har her rundt Oslofjorden. I tillegg har jeg troen på at våre båter ligger kortere tid i vannet enne båter lenger syd. Sånn sett burde de ha gangske lang levetid, men evig varer de nok ikke. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Jeg har ikke studert dette på "micro nært" hold. Opplegget ser mye ut som disse pasarellene som vi har. Dvs at hydraulisk pumpe og mekaniske ligger i motorrommet. Så er det sylinder og selve meknikken ute. Alt i syrefast stål naturligvis. Meknikken er jo enkel - spørsmålet er mer om mekanisk slitasje NordWest garanterer 300 kg løftevekt på en slik løsning. Pasarellen vår løfter 350 kg. Jeg har ikke sjekket hvorfor platformen ikke løfter mer ennå. Det virker rart for meg - for "løftearmen" er kortere enn den 3 meter lange pasarellen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.