Jump to content

Lufting av dieselpumpe ved sesongstart? - KAD300

thomasd

Recommended Posts

Hei,

I min gjør det selv-manual står det at man må (?) lufte dieselpumpen (eller kanskje rettere sagt, lufte ut) etter vinteropplag. Er det strengt tatt nødvendig?

I alle fall; manualen er nok noen år gammel, og er muligens for en marginalt annen motor, så den referer til en lufteskrue som skal sitte på dieselfilterboksen. Jeg kan ikke finne noen sådan. Tips?

Mvh

Thomas

Hvis du ikke har byttet noen dieselfilter trenger du ikke lufte.

Ellers:

Hvis filterbytte åpner du bare lufteskrue på pumpe eller tilførselsrør til denne og pumper for hånd til det ikke kommer flere luftbobler. (legg stor fille under pumpa, det blir litt søl)

Mener dette står i manualen, eller last det ned fra dokumentarkivet her og lær deg det.

Den dagen du virkelig trenger å bytte filter i åpen sjø bør du kunne det :-)

SvartRøyk summerer opp min erfaring med en Viksund/KAD300 som jeg hadde for noen år siden.Skifter du ikke filter er lufting unødvendig etter vinteropplag.

Har selv luftet etter filterbytte men for all del dersom motoren fikser dette selv er det greit , men om man også tar vannutskilleren så er det en grei regel å manuellt fylle opp 'huset' med diesel før dette skrues på igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...