thomasd Startet 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Mai.2009 Hei, I min gjør det selv-manual står det at man må (?) lufte dieselpumpen (eller kanskje rettere sagt, lufte ut) etter vinteropplag. Er det strengt tatt nødvendig? I alle fall; manualen er nok noen år gammel, og er muligens for en marginalt annen motor, så den referer til en lufteskrue som skal sitte på dieselfilterboksen. Jeg kan ikke finne noen sådan. Tips? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Hvis du ikke har byttet noen dieselfilter trenger du ikke lufte. Ellers: Hvis filterbytte åpner du bare lufteskrue på pumpe eller tilførselsrør til denne og pumper for hånd til det ikke kommer flere luftbobler. (legg stor fille under pumpa, det blir litt søl) Mener dette står i manualen, eller last det ned fra dokumentarkivet her og lær deg det. Den dagen du virkelig trenger å bytte filter i åpen sjø bør du kunne det :-) Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 Glemte å si at på KAD motorene trenger du strengt tatt ikke lufte etter filterbytte. Pass på å gi litt ekstra pådrag når du hører den begynner å fuske/dabbe av. Den kommer seg fort etterpå. (dette står ikke i boka hehe) Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 15.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2009 SvartRøyk summerer opp min erfaring med en Viksund/KAD300 som jeg hadde for noen år siden.Skifter du ikke filter er lufting unødvendig etter vinteropplag. Har selv luftet etter filterbytte men for all del dersom motoren fikser dette selv er det greit , men om man også tar vannutskilleren så er det en grei regel å manuellt fylle opp 'huset' med diesel før dette skrues på igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.