Jump to content

Anbefaling på "ny" båt for familie på 5

myrisa

Recommended Posts

Når man begynner å se etter er det veldig få båter i denne klassen med 5 faste sengeplasser, de aller fleste har 4! Eneste jeg kommer på i farta er vel Master 820, Storebro Baltic har egentlig bare 4 faste+ oppredning i dinette, dinetten blir avertert som dobbeltseng, men da skal man ikke være stornøyd med plass.

Nord west 900, plass til far og mor fremme, en dobbel stikk køye og en enkel til børna! Stueplass i lasterom, store og trygge motorer(perkins og Volvo).

Solide båter. Noen leveres med styreplass ute(jess please!) Om du følger litt med finner du sikkert og noen med nyere motorer til rundt den prisen du nevner. Kan bli et bra kjøp det! Marsj er nok rundt 15-16 og noen opp mot 20 knop. Du har og skyvedør så det er en tett og fin båt!

Det var mitt tips.

Du kan garantert får prutet godt på disse.

Lykke til!

Etter å ha byttet 4 båter på 6 år har jeg endelig funnet båten jeg vil ha i mane år. Jeg begynte med en Elvaro 30 snekke, så en Windy 8600, så Scand atlantic og har nå er Nord West 900 med 5 faste sengeplasser. Utrolig fornøyd med med den. Utrolig deilig å kunne lokke døra bak seg og det er deiligt og varmt hele sesongen. Båten går godt med riktig motor og kan anbefales på det sterkeste, men husk å ikke kjøpe en med for liten motor.

Lykke til med leitingen:-)

Kom på at jeg kjenner en som jobbet for Nord West og som bygget båten til seg selv, diverse modifikasjoner, vurdere å selge. I pris klassen din også.

Fikk tilbud om å kjøpe båten selv. Hadde den vært litt større er det fult mulig jeg hadde hatt en Nord West selv. Liker de båtene veldig godt. Ser bra ut også!

Båten er fortsatt i Kristiansund. :smiley:

Si fra hvis det er interressant så kan jeg formidle kontakt med eier.

Hei.

Ser du bl.a. har notert deg Master 820. Vi har en slik og er superfornøyde. :yesnod: Hvis mor og far godtar å ligge litt trangt er det 5 faste køyer. Veldig behagelig å slippe å re opp i salongen. Båten har også en meget fornuftig organisert uteplass. Mange kommenterer at denne virker svært rommelig til at båten kun er 27 fot. Da båten i tillegg kan skilte med støhøyde på toalett og gode fatsressurser, har vi funnet båten vi ønsker å beholde i laaaang tid!! :cheers:

NB!! Hvis fartskravet deres er som beskrevet, kan dere handle en med 165 hk. motor, men båten flater ut og ligger meget penere i vannet fra ca 18 knop og da må du se etter en som minimum har 180 hk.

Lykke til! :smiley:

Hei myrisa. Mange gode forslag. Hadde selv en Tresfjord 28 i flere år. Denne har vi nå byttet med... ja, nettopp, Tresfjod 29 :smiley:

Hvis du er fonøyd med kvaliteten på Tresfjorden, så kan jeg trygdt anbefale denne.

29 fotern har akterkabin med 1 enkel og 1 dobbelkøye + forkabin med god dobbelkøye. Vår båt er ombygd til "svensk- variant" med dollbord rund baut. Dersom du får tak i en slik, tror jeg du kan gjøre et godt kjøp. Ligger en her http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12782589..:-))

Lykke til

Redigert av Cita (see edit history)
http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson

Håper det ikke er den som ligger for salg i Stavanger du ser på. Mener bestemt at den båten har blitt kjørt på land og fått en stor flenge i baugen. Er det denne så er det blitt fikset av fagfolk med ny innredning og overhalte motorer. Men jeg er av den oppfatning at slike skader aldri blir 100% etterpå. Men uansett så handler det om pris. Båter har vært for salg i nesten 1 år nå.

Hei jeg har også en fam på 5 så det å finne en båt alle var ikke bare, men jeg havnet på en nimbus 3000 som har stor akterkabin plass til 2 og stor stikk køye plass til 2 barn og plass til 2 voksne framme.Tror denne båten passer oss veldig bra så dette er noe jeg kan anbefalle.Veldig god sjøbåt det kan jeg trygt skrive under på da jeg selv hentet den i vinter i bergen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...