myrisa Startet 15.Mai.2009 Del på Facebook Startet 15.Mai.2009 Vi har vokst ut av Tresfjord 28'en vår og er på jakt etter "ny" båt. Vi er en famillie på 5, med barn på 2,4 og 8 år + mor og far. Er det noen som har anbefalinger på båter som oppfølger følgende krav: - 5 faste køyeplasser - Marsjfart 13-15 knop - Max pris 600 000 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Er ikkje det Baltic det? Er vel trygge kjøp med tanke på videresalg. (ellers så kan du få to Summer Family27 for den prisen, den holder dine ønsker ) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bützfleth Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Hva med denne? Eller hva med et smykke? Hvis du ikke er så nøye på det har du jo denne. God plass i det minste! Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Når man begynner å se etter er det veldig få båter i denne klassen med 5 faste sengeplasser, de aller fleste har 4! Eneste jeg kommer på i farta er vel Master 820, Storebro Baltic har egentlig bare 4 faste+ oppredning i dinette, dinetten blir avertert som dobbeltseng, men da skal man ikke være stornøyd med plass. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Er ikkje det Baltic det? Scand Baltic altså Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LTKH Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 Nord west 900, plass til far og mor fremme, en dobbel stikk køye og en enkel til børna! Stueplass i lasterom, store og trygge motorer(perkins og Volvo). Solide båter. Noen leveres med styreplass ute(jess please!) Om du følger litt med finner du sikkert og noen med nyere motorer til rundt den prisen du nevner. Kan bli et bra kjøp det! Marsj er nok rundt 15-16 og noen opp mot 20 knop. Du har og skyvedør så det er en tett og fin båt! Det var mitt tips. Du kan garantert får prutet godt på disse. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Mai.2009 Del på Facebook Svart 15.Mai.2009 (redigert) Vel, Nord West 900 kan anbefales. 5 faste køyeplasser i 3 sovekabiner. Skal selge min i løpet av sommeren / høsten. Hvis interesse er det bare å ta kontakt på IM. Båten står enda på land lagret inne. Vil bli sjøsatt mellom 22 - 26 mai en gang. Redigert 15.Mai.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Nord West 900 er helt klart en båt som er interessant. Andre båter som jeg har kikket litt på er: Barracuda 10000 (denne blir nok litt dyr) Halco 31 Royal Master 820 Scand Baltic Er det noen som har noen kommentarer til disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Veslehjem Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Hva med denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16401699 Sitér dette innlegget Link to post
Veslehjem Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 (redigert) dobbelt postet Redigert 16.Mai.2009 av Veslehjem (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Er det noen som har noen kommentarer til disse båtene? Alle de du har nevnt er kjekke båter selv om konseptene på de er noe forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Nidelv 28 med stikk-køye Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Er også et alternativ, ja. Kjekk båt, en av mine absolutte favoritter. Hadde en slik en for 15 år siden men det var uten stikk køye / kabin. Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Etter å ha byttet 4 båter på 6 år har jeg endelig funnet båten jeg vil ha i mane år. Jeg begynte med en Elvaro 30 snekke, så en Windy 8600, så Scand atlantic og har nå er Nord West 900 med 5 faste sengeplasser. Utrolig fornøyd med med den. Utrolig deilig å kunne lokke døra bak seg og det er deiligt og varmt hele sesongen. Båten går godt med riktig motor og kan anbefales på det sterkeste, men husk å ikke kjøpe en med for liten motor. Lykke til med leitingen:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Kom på at jeg kjenner en som jobbet for Nord West og som bygget båten til seg selv, diverse modifikasjoner, vurdere å selge. I pris klassen din også. Fikk tilbud om å kjøpe båten selv. Hadde den vært litt større er det fult mulig jeg hadde hatt en Nord West selv. Liker de båtene veldig godt. Ser bra ut også! Båten er fortsatt i Kristiansund. Si fra hvis det er interressant så kan jeg formidle kontakt med eier. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hva med en Bayliner da? Mye båt for pengene, såvidt jeg kan vurdere: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17321836 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Elmer Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Hei. Ser du bl.a. har notert deg Master 820. Vi har en slik og er superfornøyde. Hvis mor og far godtar å ligge litt trangt er det 5 faste køyer. Veldig behagelig å slippe å re opp i salongen. Båten har også en meget fornuftig organisert uteplass. Mange kommenterer at denne virker svært rommelig til at båten kun er 27 fot. Da båten i tillegg kan skilte med støhøyde på toalett og gode fatsressurser, har vi funnet båten vi ønsker å beholde i laaaang tid!! NB!! Hvis fartskravet deres er som beskrevet, kan dere handle en med 165 hk. motor, men båten flater ut og ligger meget penere i vannet fra ca 18 knop og da må du se etter en som minimum har 180 hk. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 (redigert) Hei myrisa. Mange gode forslag. Hadde selv en Tresfjord 28 i flere år. Denne har vi nå byttet med... ja, nettopp, Tresfjod 29 Hvis du er fonøyd med kvaliteten på Tresfjorden, så kan jeg trygdt anbefale denne. 29 fotern har akterkabin med 1 enkel og 1 dobbelkøye + forkabin med god dobbelkøye. Vår båt er ombygd til "svensk- variant" med dollbord rund baut. Dersom du får tak i en slik, tror jeg du kan gjøre et godt kjøp. Ligger en her http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12782589..:-)) Lykke til Redigert 18.Mai.2009 av Cita (see edit history) Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
myrisa Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Takker så mye for gode tips på båter så langt. For øyeblikket ser jeg på en Halco 31 Royal. Er det noen som har noen erfaring med disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Håper det ikke er den som ligger for salg i Stavanger du ser på. Mener bestemt at den båten har blitt kjørt på land og fått en stor flenge i baugen. Er det denne så er det blitt fikset av fagfolk med ny innredning og overhalte motorer. Men jeg er av den oppfatning at slike skader aldri blir 100% etterpå. Men uansett så handler det om pris. Båter har vært for salg i nesten 1 år nå. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Hva med denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16401699 Hmmmm....mistenkelig lik wiking 28. Har denne forlenget skrog eller er det bare baugspydet som er et par fot? Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Hei Security. Godt tips med den i Stavanger. Ening med deg at slike båter aldri blir 100% bra. Den båten som jeg hadde i tankene er faktisk den på Lindås. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17437123 Det er litt småplukk å gjøre med den, bl.a. så blir motoren varm under belastning, men jeg tror jeg kan få en bra båt til en god pris. Sitér dette innlegget Link to post
myrisa Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 En annen båt som er urolig fin er Saga 32, men det blir desverre for høyt i pris. Jeg bl.a. kikket på denne på finn.no: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17517129 Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Enig - kjempeflott båt. Kunne gjerne tenkt meg en slik! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
viktor Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hei jeg har også en fam på 5 så det å finne en båt alle var ikke bare, men jeg havnet på en nimbus 3000 som har stor akterkabin plass til 2 og stor stikk køye plass til 2 barn og plass til 2 voksne framme.Tror denne båten passer oss veldig bra så dette er noe jeg kan anbefalle.Veldig god sjøbåt det kan jeg trygt skrive under på da jeg selv hentet den i vinter i bergen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.