Jump to content

Dieselpriser i indre Oslofjord

KjetilV

Recommended Posts

Hadde en flott tur på fjorden i dag!

Ble likevel litt paff da jeg tenkte å fylle diesel på Lindøya Marina. 7,- for avg.fri diesel er jo rent tjuveri?   :smiley:

For en drøy krone ekstra får jeg avgiftsbelagt diesel på den lokale bensinstasjonen. Dieselavgiften er forøvrig like under 3,- pr. liter. Noen som vet hvor jeg kan fylle uten å bli ruinert? Marinaen på Kongen solgte for 5,98 (og selv det er jo også altfor dyrt i grunn).

Dere må på et eller annet vis klare å oppdra disse dieselhaiene langs Oslofjorden!

Vi hadde det samme gående sist sommer, det viste seg om igjen og om igjen at dieselprisene der øst er 2-3 kroner høyere enn det vi betaler her på Vestlandet.

Jeg ser egentlig bare en grunn til at det skal være slik: ren grådighet!

Og forutsetningen for at det skal fortsette er selvfølgelig at kundene finner seg i å betale slike ågerpriser . . . .

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Nå må dere slutte å klage...fyllte selv 470 liter bensin på Solvik i helga og når pumpeprisen er 2 kr. høyere enn på nærmeste bensinstasjon så tjener de grovt på oss stakkarer. Trøsten er selvfølgelig at nå har jeg bensin nok til noen få korte turer før jeg atter må fylle....

PS: vurderer navn på båten nå og det står mellom "DS Sluket" og "Tørst".

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Nå må dere slutte å klage...fyllte selv 470 liter bensin på Solvik i helga og når pumpeprisen er 2 kr. høyere enn på nærmeste bensinstasjon så tjener de grovt på oss stakkarer. Trøsten er selvfølgelig at nå har jeg bensin nok til noen få korte turer før jeg atter må fylle....

PS: vurderer navn på båten nå og det står mellom "DS Sluket" og "Tørst".

Hei ktpriv!

Jasså du har måtte fylle alt det var faktisk over halv tank på da du overtok windy`en .

Bra navn du har vurdert men den kan gå billigere hvis du trekker spakene litt tilbake he..he ikke noe vond ment slik hadde jeg det også i begynnelsen det var mer morro og kjøre på full guffe helt til lommeboka sa at nå var det på tide og ta det litt pent.

Hva måtte du gi pr liter på solvik ?

Håper du får masse nytte av båten riktig god sommer til deg og dine  :cheers::nonod::flag:

Hilsen

Bernt som fortsatt ikke har fått somlet seg til og by over noen andre i budrunder enda, velger og vente til etter santhans. da blir som regel båtene litt billigere.

Ps :vil du ha bilde av båten under profil så kan jeg be ingar om og flytte bilde til deg du må jo ha bilde av en slik "dronning"

• 4 uker senere...

Jeg har fylt diesel 3 ganger i år på ulike plasser. Mener å huske:

Vallø Marina - Tønsberg: 5.20

Fuglevik Marina - Moss: 5,40

Kambo Marina - Mellom Son og Moss: 5,98

Jeg synes det er helt greit jeg. I fjor fylte jeg på Vallø for 4,98 kr/liter - det syntes jeg var billig.

Jeg har fylt diesel 3 ganger i år på ulike plasser. Mener å huske:

Vallø Marina - Tønsberg: 5.20

Fuglevik Marina - Moss: 5,40

Kambo Marina - Mellom Son og Moss: 5,98

Jeg synes det er helt greit jeg. I fjor fylte jeg på Vallø for 4,98 kr/liter - det syntes jeg var billig.

Jo'a, men nå er Kambo kr. 6,42/liter, og det er ikke spesielt billig. Fylte 250 liter der i denne uken.

Jo'a, men nå er Kambo kr. 6,42/liter, og det er ikke spesielt billig. Fylte 250 liter der i denne uken.

Dette er ågerpriser. Anbefaler å ikke handle drivstoff på slike marinaer dersom dere absolutt ikke må. Oppfordrer forumets medlemmer å bruke drivstoffbørsen aktivt. Da kan vi alle holde oss godt orientert.  Vil tro at dette vil kunne skjærpe konkurransen litt.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Fylte på Sætre til 5,69 i helga. Det var på lørdag ettermiddag. Ser andre har fylt samme helg for 5,98 så jeg må ha vært heldig :smiley:

5.69 er til å leve med 7.00 er helt sinnsykt.

Eneste måten å få bukt på disse enorme dieselprisene er å IKKE fylle der det er dyrt. Når folk likevel fyller der og ikke planlegger litt når de er utover i fjorden så kan en heller ikke vente lavere priser. Markedet rår her som ellers.... :cheers:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Dette er ågerpriser. Anbefaler å ikke handle drivstoff på slike marinaer dersom dere absolutt ikke må. Oppfordrer forumets medlemmer å bruke drivstoffbørsen aktivt. Da kan vi alle holde oss godt orientert.  Vil tro at dette vil kunne skjærpe konkurransen litt.

DRIVSTOFFBØRSEN er å finne på medlemssidene i båtbørsen: :    baatplassen.no / Medlemssider / Drivstoffbørsen

:cheers:

En del av marinaene har vel såpass liten tank-kapasitet at prisene er tilpasset dette. Med lavere priser øker omsetningen, men faren for å gå tomme i løpet av helgen er stor. Dermed profitterer de på en høy pris, så lenge mange nok kjøper.

Ser at "Kongen" har en relativt lavere pris i forhold til konkurrentene i år, enn i fjor. Har hørt at mange båter er innom der for kun å fylle opp tilstrekkelig, til at de kan ta turen ned til Filtvedt og gjøre den store fyllingen der. Om "Kongen" har merket den tendensen selv, har de nok vært nødt til å gjøre seg selv mer konkurransedyktige ved å senke prisen.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

DRIVSTOFFBØRSEN er å finne på medlemssidene i båtbørsen: :    baatplassen.no / Medlemssider / Drivstoffbørsen

:wink:

Er klar over det og legger inn data hver gang jeg fyller.  Poenget mitt er at så mange som mulig legger inn data på børsen.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Jo'a, men nå er Kambo kr. 6,42/liter, og det er ikke spesielt billig.

Har fyllt på Kambo selv etter det ble slutt med diesel i Son. Kanskje der jeg har fått all grumset på tanken?  :wink: Kanskje jeg skulle dra innom Filtvedt på tur hjem fra Kommersøy og fylle? Men er litt usikker på hvor det er. På drivstoffbørsen er det så mange postinger som ser ut til å være samme stedet, eller to steder? Og hvor befinner de seg?  :wink:

Tillegg:

Ringte like så godt selv og fikk oppklart at det kun er et sted på Filtvet, og det er ved tankanlegget. Prisen pr. idag 29/6-04 er kr.4,95. Åpningstider på søndager, stort sett fra 12 og utover. Ellers kan det sjekkes om det er åpent på telefon: 3279 6516 eller mobil:  9074 6771

Lars H.

Bilde  Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nøkledypet Fredrikstad har en liten tankbåt (rød) liggende, denne er det glommen bunkerservice som har tror jeg, og her kan man nå fylle diesel for 4.75pr liter.

Synd jeg har så liten tank....  :yesnod:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

I Oslo koster avgiftsfri kr 5,50 på vanlig bensinstasjon på land!!!  Da er det ikke rart at Solvik må ha noe ekstra, kr 6,09 sist jeg fyllte med liten tankkapasitet, og kort sesong.  Hvorfor diesel må være dyrere i Oslo enn andre steder forstår jeg lite av.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

I Oslo koster avgiftsfri kr 5,50 på vanlig bensinstasjon på land!!!  Da er det ikke rart at Solvik må ha noe ekstra, kr 6,09 sist jeg fyllte med liten tankkapasitet, og kort sesong.  Hvorfor diesel må være dyrere i Oslo enn andre steder forstår jeg lite av.[/quote

Ække no værre i Oslo enn  Buskerud Vestfold, Telemark Aust-Agder, Vest - Agder. Like vanvittigepriser overalt, med ett par untak.

virker som om det i snitt er noe rimligere i Østfold. Men blir jo dyrt å kjøre over fjorden for å fylle.

Rettelse: Kikka på Drivstoffbørsen, virker som om det er i snitt er noe rimligere i Buskerud

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

I Oslo koster avgiftsfri kr 5,50 på vanlig bensinstasjon på land!!!  Da er det ikke rart at Solvik må ha noe ekstra, kr 6,09 sist jeg fyllte med liten tankkapasitet, og kort sesong.  Hvorfor diesel må være dyrere i Oslo enn andre steder forstår jeg lite av.Ække no værre i Oslo enn  Buskerud Vestfold, Telemark Aust-Agder, Vest - Agder. Like vanvittigepriser overalt, med ett par untak.

virker som om det i snitt er noe rimligere i Østfold. Men blir jo dyrt å kjøre over fjorden for å fylle.

Rettelse: Kikka på Drivstoffbørsen, virker som om det er i snitt er noe rimligere i Buskerud

Mariell

Har du sett på Vestlandet.  Hvorfor er det billeigere der????????????

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Avgiftsfri diesel på bensinstasjon på Toten i går var kr 5,57

Altså 7 øre over Oslopris... Forstå det den som kan, her selges det virkelig mye avgiftsfri diesel igjennom hele sesongen... At en må betale mer for diesel i havner enn på land kan jeg forstå, kort sesong og lavere salg tilsier at det må bli slik.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Fordi det er vi som pumper de eldle dråper opp fra dypet !!!!   :lol:

Ja, ikke sant.... :yesnod:

Ja, det kan kanskje ha noe med transporten å gjøre, men Oslo ligger jo rimelig nær en havn da.  At diesel er dyrere i Trysil, eller på Toten for den del forstår jeg, men i Oslo?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...