Jensi Haraldo Startet 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2009 Hei! Jeg har en volvo Penta AQ151 146hk. Den stoppet i fjor når vi kjørte i høy fart. motoren gikk varm. Den er nå vært på service og skiftet en rekke deler. herunder impeller og de fleste andre deler til kjøleanlegget for en 10-12000 kr. Den starter og går fint, men etter 10-15min går den varm og begynner å ryke, og den gir ikke vann. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 (redigert) Hvis du søker i tidligere innlegg vedr. ditt problem vil du få opp en masse tips... personlig har jeg ved et par anledninger på 31 motor (har glemt hva betegnelsen på drevet var)opplevd at slangen fra inntaket var delaminert.. Så helt normal ut fra utsiden, men etter å ha demontert den, var den nesten helt tett innvendig..... men det er kanskje allerede sjekket.... Redigert 16.Mai.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 rester av tidligere defekt impell kan også gjerne ligge i ein kanal å tette, dette kan vere noe vansklig å finne ut å kan kreve ein del demontering Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Styrbert Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Hei! Er usikker på hva du mener med "gir ikke vann". Et tips er å finne stedet hvor den slutter å gi vann. Nå vet jeg ikke hva som er byttet på service. Det kan være flere ting som er feil ... 1. Tette grodde kjølekanaler i drevet 2. Suger falsk luft i overgang drev/bakplate. Dette skjer f.eks når båten er i plan. (som Gudrun var inne på) 3. Fremmedlegmer/tett kjølesystem 4. Selv om impelleren er ny. Hvordan er selve huset/pumpa? Impelleren liker ikke tørrkjøring 4. Tett varmeveksler 5. Dårlig sirkulasjonspumpe for kjøleveske (vannpumpe) 6. Dårlig tilstand på manifold. f.eks rusthull i veggen som skiller eksos fra sylinder 1,2 og 3,4 7. Håper ikke toppen din tok skade av varmgangen i fjor Det vil sikkert komme flere forslag ... God 17 mai Mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Jensi Haraldo Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Takk for tips! God 17. Mai Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.