Jump to content

Båt er kjøpt, Arimar 360 m/Yamaha 9.9/15 hk V-max

tilsjos.no

Recommended Posts

Hei,

Nå er endelig båt kjøpt, og det ble selvfølgelig en RIB.

Har tidligere hatt en tråd, og spurt om hva folk ville valgt av båt til rundt 30.000,-

Jeg takker herved for alle svar, og valget falt på Arimar 360 m/Yamaha 9.9/15 hk V-max :flag:

Jeg skal hente båten på mandag, og gleder meg som en "liten" unge.

Bildet kommer snart, men her er linken til båten.

Endelig en helt egen båt :sailing:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)

I dag hentet jeg den :flag:

Veldig morsomt å kunne endelig ha en egen båt.

Bildet kommer.

Men har et spørsmål:

Vi har i tillegg en familiebåt på 28 fot, en hurtiggående båt. Båten heter forresten Sealine 285 Ambassadør.

Vi pleier å kjøre i masjfart, altså rundt 20 knop.

Det jeg lurer på er om vi kan slepe denne Arimar 360, som da veier over 100 kg med motor når vi ligger i plan?

Håper på svar :-)

Har ingen erfaring med rib, men har prøvd å trekke vår gummijolle, Aquaquick 288, etter storbåten i ca 20 knop. Den ble veldig ustabil, slingret mye og endte til slutt på utsiden av hekksjøen. Kan godt tenkes at en rib vil oppføre seg anderledes, men ville vurdert solide davitere på storbåten.

Forresten, gratulerer med skikkelig tøff båt!! :smiley:

Har ingen erfaring med rib, men har prøvd å trekke vår gummijolle, Aquaquick 288, etter storbåten i ca 20 knop. Den ble veldig ustabil, slingret mye og endte til slutt på utsiden av hekksjøen. Kan godt tenkes at en rib vil oppføre seg anderledes, men ville vurdert solide davitere på storbåten.

Forresten, gratulerer med skikkelig tøff båt!! :smiley:

Skjønner, men båten vår er ikke bredere enn 3,10 m, og denne RIB`en 360 lang, så den blir lang. Davitere blir da uaktuelt.

Takk for gratulasjonen :-)

burde ikke være noe problem å slepe en så stor og tung jolle i opptil 20 knop. Bruk langt slep og fest tauet langt nede på baugen på jolla slik at baugen løftes opp.I dårlig vær anbefales det at det holdes et øye med jolla både med tanke på at den faktisk fortsatt henger etter og at den ikke er full av vann. Blir det mye rykk o gnapp i slepet kan det settes på en strekkavlaster lik den som brukes på fortøyninger.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Hei:D Gratulerer med ny båt ! Jeg har også rib :D En avon 340 rover rib med jockeykonsoll. Men jeg bare lurte på om du vet hva slags materiale gummien på båten din er laget i ? Er det PVC eller hypalon neopren ?

Uansett grattis ! Hvor skal du ha den ?

Hilsen RIB FAN

Hei Woodss! :D

Takk for det, og bra det er flere her som digger RIB.

Gummien på båten tror jeg er laget av PVC.

Jeg kommer fra Drammen, og blir nok mest rundt i området her. Hva med deg?

Sender du over et bilde av riben din på IM, så kan vi snakkes over der!

• 2 uker senere...

Hei,

Jeg ser litt her og der etter en lanternestang m/ flagg, maks høyde 60 cm.

Men har enda ikke funnet noe.

Er det noen som vet om noen som selger lanternestang m/flagg, som sagt, maks høyde 60 cm.

Gi gjerne nettside.

Lanternen(topplanterne)= 12 volt

Takker for alle svar :-) :flag:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...