MartinN Startet 16.Mai.2009 Del på Facebook Startet 16.Mai.2009 Noen som har erfaringer med ikke mariniserte stereo (vanlig bilstereo) om bord i båt? Åpen båt sådan, men ikke direkte utsatt for sprut.. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 16.Mai.2009 Del på Facebook Svart 16.Mai.2009 Har vanlig bilstereo inne med tilhørende høytalere!! Ute har jeg marine høytalere ! Funker bra på tredje sesong!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
pantzatt Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 aldri hatt marinisert pop-anlegg i båt. Kun vanlig bilstereo... disse er mye billigere, og holder mål. En annen ting er at det er mer å velge i blant bilstereoer........................ Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Bare husk at en vanlig bilstereo ikke er to-polet. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Gidder du utdype den litt Hulda? Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
sveinh04 Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Bare husk at en vanlig bilstereo ikke er to-polet. Den tok jeg ikke....utdyp gjerne.. Det er fukt som ødelegger så om det er en tørr plass i båten spiller det vel ingen rolle ville jeg tro. Kan forresten anbefale sonys båthøytalere, tror de heter 1090 eller noe sånt. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Hansi Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Har aldri brukt noe annet en vanlige bilstereoer. Om den holder like lenge som en såkalt marine radio vet jeg ikke. Har aldri brukt noe annet en vanlige bilstereoer. Har holdt på de båtene jeg har hatt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Har aldri hatt noe annet enn vanlige bilstereoer i noen av mine båter. I den forrige stod der en gammel, og da mener jeg virkelig gammel, bilstereo på flybridgen. Den skrantet nok en smule men virket selv om den så ut som om den hadde blitt druknet jevnlig. Utendørs ville jeg nok ha satset på noe som er laget for å tåle vann men ellers er bil-typen helt grei. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Hulda Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Utdyping: Når jeg tenker etter, det er bøttvis av år siden jeg sist installerte en radio, er de av natur to-polet. Det kommer ut en rød- og en sort ledning av boksen. Jordingen som skjer i aluminiumskassen er antennejord, og det er noe annet. Så vidt jeg husker..... Det jeg tenker på er at moderne spillere har en hjerne. Tidligere var denne rent mekanisk, nå er det hukommelse som trenger strøm. Således er det sikkert en åpen krets. Skulle jeg montert en slik sak, ville jeg lagt opp en egen krets der eksempelvis motoren ikke var del av kretsen. Dessuten ville jeg på en plastbåt eventuelt jordet antennejord til Dynaplate eller tilsvarende. Og, jeg hadde montert spilleren på en isolerende plate, ikke f.eks. aluminium- eller annet ledende materiale der resten av instrumentene er montert. Hulda er alltid på vakt mot disse uforklarlige lekkasjestrømmene som ødelegger for folk. Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Bilstereo fungerer fint. Både høgtaøarer pg spelar. Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 går brillefint med bilstereo, både høgtalarar og spelarar. du får slike deksel til cd speleren, om du har den i "våte" omgivelser: marine høgtalarar er i mine auge BullShit, med mindre dei blir utsatt for direkte sjøsprøyt, då kan du godt kjøpe det. minuset med marine stereo er at utvalget er heller elendig, både på speler og høgtalerutvalget. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 oki...da har jeg fått masse fine svar på det JEG lurte på...men hva viss mann vil ha litt mere lyd og går til innkjøp av forsterker og subb.....er dette noe heldig i en åpen båt? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.Mai.2009 Del på Facebook Svart 17.Mai.2009 Ombord i jeepen er det en dritfin "beholder" til bilradioen. Så lenge jeg husker å felle ned frontpanelet så er den så godt som vanntett for vann fra oven. (Det heter sikkert sprutsikker). Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Boss selger ein marinesub med innebygd forsterkar. Den er då ganske dyr. Dersom forsterkarar eller sub ikkje kjem i direkte kontakt med vatn, skal det vera problemfritt. Sjølv held eg på å montera eit bilanlegg med sub og to forsterarar under kalesja i båten. Eg kan ikkje sjå for meg at detta skal verta eit problem. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.Mai.2009 Del på Facebook Svart 18.Mai.2009 Å anbefale bilhøyttalere med billeig spraylakkert mettallgrill fremfor i båt der grillen ruster fra første kveld der sola går ned og duggen kommer er for meg uforstående, med mindre de skal monteres innendørs der det er tørrere forhold da Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 mitt dilemma er at jeg ikke har en eneste tør plass i hele båten..jeg kan altids vurdere å motere sterioen inni motorkassa men da kan jeg ikke bruke den under fart da vibrasjon fra motoren forstyrrer cd'n blir nok til at jeg bygger alt i en kasse som jeg kan ta med på land å sette inn i bilen da jeg ikke er i båten eller at jeg får tak i en billig skit som det ikke er så nøye med blir ødelakt eller ikke dilemma nr to er at ting får ikke være i fred fra folk jeg ikke kjenner eller som er på tjve tokt.... Sitér dette innlegget Link to post
Bulben Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Selve spilleren er i grunnen ett fett om den er "marinisert" eller ikke. Har hatt begge deler, og begge deler går "åt skogen" etter om lag to år uansett. Med mindre man kjøper en variant som man napper ut og tar med seg i land - så virker det som om at miljøet (fukt, salt osv) gjør at levetiden på spillerne er på om lag 2 år. Høyttalere derimot, bør være beregnet på utebruk eller marinisert. Vanlige bilhøyttalere vil raskt vitre hen og dø i salt/fukt miljøet ombord i en båt. Sub KAN du bygge inn i ei vanntett kasse (plexiglass el likn. ) og den vil da ha noe lengre levetid... Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
index Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 blir nok til at jeg bygger alt i en kasse som jeg kan ta med på land Hvorfor ikke bare ta med deg en bærbar radio/CD-spiller ombord ved behov? Så slipper du å bygge noe svære greier som uansett ikke gir særlig bedre lyd..... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komlo Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 JVC selger ein boomblaster som går på 220v og på 1.5v batteri. Den største har ganske så god lyd. Trur den fancyaste kostar om lag 2 laken. Den speledåsen trur eg du vil verta godt nøgd med:D Sitér dette innlegget Link to post
JoniZ Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Jeg skal montere annlegg i båten nå og skjærer hull bakerst i båten og setter inn to 16*9 bilhøyttalere. Skal kjøpe deksle til spilleren og høytallerne. Sitér dette innlegget mvh Jon Einar Link to post
mateco Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Bruk egen MP3 spiller med egne ørepropper! Lite og enkelt! Kan blåse ut mellom øra uten å irritere nabobåten!! Spill din favoritt musikk som bare du liker!! Relativ billig investering, og holdbart, i forhold til mange bil-stereoer!! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Andy Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Har Alpine bilstereo. Funket fint i 7 sesonger - i år virker ingen av knappene på dekselet, men cden spiller og høyttalerne er helt ok. Skal prøve å få renset kontaktene mellom frontdeksel og spiller. Dersom dette ikke hjelper, blir det nok ny spiller... Og da går jeg for en marinisert tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Jeg skal montere annlegg i båten nå og skjærer hull bakerst i båten og setter inn to 16*9 bilhøyttalere. Skal kjøpe deksle til spilleren og høytallerne. passe på at du ikke synker da..siden du skal skjære hull i båten... Sitér dette innlegget Link to post
EmilIA Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 noen som har erfaring med Audio X stereo? feks denne Sitér dette innlegget Link to post
Yamaha F250 Svart 20.Mai.2009 Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Jeg har BOSS marine stereo og høytalere...fungerer veldig bra! 6x9" 350w. i åpen båt, ikke noe problem hittil iallefall Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.