chrisrik Startet 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2009 (redigert) Hei! Svigers er just nu i en Buster XL på yttersiden av Senja, med retning Tromsø. Passerer Øyfjorden nå og opplever ganske ubehagelig sjøgang. Driver med aktiv værmeldingstjeneste og kommer med "anbefalinger" fra stuen min i Bergen i trygge omgivelser. Regner med flere er henvist til pcen, mens tven hyler "swølf points to Norwaay". Så hvis dere vil bidra med synspunkter, fortsett å les! Yr - Hekkingen Uansett, har vurdert været dit hen at bølger vil holde seg nogenlunde konstant, og kanskje øke utover morgenen. Derfor anbefalt dem å fortsette. Ser vinden løyer litt før den tar seg opp igjen, men antar de bølgene som nå er pisket opp, vil holde seg til vinden tar seg opp. Retningen ser heller ikke ut til å gjøre noe hjelp for dem heller. Ba dem vurdere å holde Senja etter Hekkingen for å kunne søke nødhavn i Botnhavn om det skulle bli for ille. Noen som er veldig uenig i mitt resonnement? Riktignok voldsomt vanskelig å vurdere her :-) "Men kjære, bølgene er jo bare 1,4 meter her! Det er da ikke så ille!?" Redigert 16.Mai.2009 av rikardo (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Tintin Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 (redigert) Hvor har de gått fra? Det bruker å være rimelig konstant, men verst utenfor gildberget (mellom mefjorden og øyfjorden). Så passerer de Baltsfjorden før de går innafor hekkinga? Fra her jeg sitter i Tromsø, virker det som været har løyet merkbart utover kvelden. Når det er sagt, ville jeg nok ikke startet på turen utenfor nordsenja i en Buster når været var som i dag :) Redigert 16.Mai.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
chrisrik Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 (redigert) De har vært på Bøvær, Skaland Kråkeslottet. Skal sende dem værmelding fra Tromsø. Siste oppdatering var dem i Baltsfjorden, med en litt mer avslappende tone i tekstmeldingen. Edit: takk for svar forresten :-) Redigert 16.Mai.2009 av rikardo (see edit history) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Tintin Svart 16.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Ut fra været og vindretninga, tror jeg de får en helt grei tur fra de passerer Hekkinga og videre. I Tromsøysundet er det vindstille Hils så mye. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
chrisrik Svart 16.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2009 Til opplysning har de nå kommet seg i lè, og nord-norge viser seg fra sitt vakre jeg. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Tintin Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 (redigert) Hvordan var været (sør)øst for Hekkinga og videre i retning av Tromsø da? Redigert 17.Mai.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
chrisrik Svart 17.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Det hadde visst vært endel stamping gjennom Malangsfjorden før det ble veldig fint etter Rystraumen. Skal sørge for å ta meg en alvorsprat slik at de får en hjelpemotor ombord. Ikke bra å legge ut på slike turer, med kun èn motor og uten vhf... Havne i fjærsteinene på yttersia er noe man vil unngå. "Selv med en Buster som tåler så mye".. hehe For ukjente er det akkurat nå om Hekkingen på NRK1 Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.