HCO Startet 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2009 TIKI lanserer nå en egen utgave for vektorkart. Her er kopi av epost som har gått ut til mailinglisten i dag: Hei, Du får denne eposten fordi du tidligere har vist interesse for TIKI og Navionic eller for kart som dekker hele Norge. TIKI Navionics Gold vil lanseres offisielt mandag 25. mai, men programmet er klart og du kan laste ned en demo her og nå: http://www.tikinavigator.no/TIKI_NAVIONICS_NORSK_DEMO.zip Du trenger hverken kart eller GPS for å teste programmet. Demoen inneholder alt du trenger. Demoversjonen kan også bruke originale Gold eller Platinum kartbrikker fra Navionics - CF (compact flash) eller SD (Secure Digital), men da må du ha en Navionics Multicard Reader koplet til en USB port på din PC. Obs! TIKI Navionics Golder må ikke forveksles med TIKI Navigator. Disse er individuelle programmer. Du kan godt ha begge programmer installert på din PC. De som allerede har lisens for TIKI Navigator Pro vil få 50% rabatt på lisensprisen på TIKI Navionics Gold. Mvh FRED TIKI Navigator As Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
tjaldur Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Tiki har alltid vært mitt favorittprogram. Men jeg valgte C-map kart for turen fra Oslo til Karibien. C-Map var veldig hjelpsomme med å skaffe meg nye kart da jeg mistet skipet under et slep i Biscaya. Men denne nye versjonen av Tiki kan ikke lese C-Map kart dessverre. Dermed så må jeg avstå fra å bruke Tiki, i hvert fall med det første, fordi det ser ikke ut til at Fred vil/kan lage en versjon av Tiki som kan lese C-map kart, på tross av mine forsøk på å overtale ham i en e-postutveksling tidligere i dag. Så det er ikke en utgave for vektorkart som format, men en utgave for navionics vektorkart på kartbrikke, slik jeg nå har forstått det. Sitér dette innlegget http://binnaseiler.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Du har jo denne. Mulighetene er nesten ubegrenset. C-Map fra brikke eller CD. Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Er det noe sted man kan lese mer om denne nye versjonen? På Tiki sine sider finner man jo ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 18.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Kommer sikkert mer info neste uke, når den blir offisielt lansert. Her er resten av teksten fra eposten (utelot den i første post, da jeg syntes det ble litt vel mye reklame): Dette er en nyhet som mange vil sette pris på: Båtfolk i nord som ikke har kunnet bruke TIKI før pga mangel på kart lengre nord enn Trondheim. Navionics dekker nemlig hele Norge til og med Svalbard - pluss resten av verden om du drømmer om langtur. Båtfolk som har kartplottere for Navionics kartbrikker. Nå kan de bruke kartene sine også på PC. Båtfolk som har savnet Kurs Opp visning og mange andre avanserte funksjoner i vektorkart. NAVIONICS er vektorkart med full dekning i hele Norge inkl. Svalbard - og praktisk talt hele verden. Navionics er de mest populære kartene for kartplottere, og leveres i små brikker som kan brukes på PC med Navionics Multicard Reader. Kartene er basert på Sjøkartverkets digitale kartdatabase og inneholder mye mer informasjon enn skannede kart. Kartene består av mange lag som gir deg mulighet til å bestemme hva du vil se eller skjule. De kan roteres og vises Kurs opp, og du kan få informasjon om tidevann, fyrkarakteristikk, dybden på et vrak etc. etc. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Kompismannen Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 (redigert) Dette blir spennende. Burde være bedre enn NavPlanner som jeg bruker nå. Synes dette programmet er litt tungvinnt og kanskje litt "billig" samtidig som jeg synes det er klønete i måten man flytter seg rundt i kartet for å lage ruter. edit: Da innstallerte jeg demoen og det var ihvertfall mulig å bruke musen til å flytte seg trinnløst rundt i kartet. NavPlanner har jeg bare fått til å funke med piltaster og det er helt håpløst. Ser ut som et meget bra program! Redigert 18.Mai.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.