Jollis Startet 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2009 Hei Har nå fått øynene opp for seiling! (nå har vi ei snekke på 24 fot) Vi har lyst til å prøve ut dette, og også gå opp i størrelse. Derfor har vi tenkt oss en seilbåt rundt 32-35 fot. Vi er for det meste tre i båten, men har gjerne med oss gjester også Båten blir nok brukt for koseturer, så den trenger ikke å være den raskeste båten på sjøen. Men selvfølgelig har vi lyst til at den skal gå ganske bra, og ikke bli seilt fra alt og alle Så, har nå sett litt på Beneteau Oceanis 343. Synes den ser fin ut! Hva synes dere? Er det noen her som har erfaringer med denne båten? positive - negative sider? Eller er det andre båter i denne størrelsen som er vel så fine/gode/bra/osv, om ikke bedre? Mvh Jollis Sitér dette innlegget Livet er båt, båt er livet... Link to post
Enzo Svart 18.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2009 Jeg har litt erfaring med den båten da noen båtvenner har en slik båt , den er ekstremt romslig og seiler slett ikke så verst , men se også på oceanis 323 Veldig grei båt det og og romslig nok i massevis til 3 personer. Gode båter ! Sitér dette innlegget Link to post
Jollis Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Hei igjen, og takk for svar Finnes det en test av denne båten et eller annet sted på nettet? Har ikke funnet noen ennå... Et annet spørsmål; Det er to forskjellige varianter av denne. 2 eller 3 kabiner. Hvilken løsning er den beste med tanke på når den evt. skal selges (hva er mest populært), og på plassen sånn ellers i båten? Ser at badet blir betydelig mindre i versonen med 3 soverom for eks. Blir glad for alle svar, og kom gjerne med forslag på andre båter jeg heller burde ta en titt på! Mvh Jollis Sitér dette innlegget Livet er båt, båt er livet... Link to post
Mouche Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Finnes det en test av denne båten et eller annet sted på nettet? Har ikke funnet noen ennå... Test av Oceanis 323 finner du i Seilmagasinet 1/2005. Den kan du enten kjøpe fra Seilmagasinet eller spørre om noen som er abb. kan maile den til deg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Enzo Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 (redigert) Send meg en PM med din mailadresse så skal jeg sende deg en test på oceanis 323 og muligens 343 om jeg finner. 323 har 2 kabiner , den aktre ligger på man tvers i og den sengen er nok større enn de fleste er klar over , veldig bra, toalettet+dusj er så stort at du gjerne må opp i et stykke over 40fot for å få sammenlignbar størrelse , ellers er den som de fleste andre i samme størrelse. Den seiler bra i lite vind , er lett å håndtere og modeller fra 2005 ? har yanmarmotor. 343 får du i både 2 og 3 kabiner , skal tippe at 3kabineren er den mest vanlige , den båten har ekstremt bra ståhøyde inne , og er egentlig veldig lik 323 , den er raskere enn 323 når det blåser litt , jeg vet ikke hvordan den er i lite vind men vi klarte ikke å holde den bak oss med en HR34 i fjor sommer når det blåste rundt 10ms , den seilte da også rett fra en comfortina 32. Synes det er vanskelig å velge mellom de 2 båtene , de er ihvertfall fine og det er jo en prisforskjell da , en brukt 343 må du vel over 900 for og en fin 323 ligger ca 150 under Redigert 19.Mai.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Oceanis 343 er en fin og ganske velseilende båt i ferievinder. Som mange andre sammenlignbare båter er den ikke så bra i sterk vind. Andre båter å sammenligne med er jeanneau sun odyssey 35 (Som jeg har hatt. Kjekk båt), Bavaria 34 og 36, hanse 341&342 (seiler litt bedre, men en aning trangere inni), Dufour 34 ( seiler mye bedre, litt trangere). Eldre oceanis som 331 er også ok. Seiler kanskje litt dårligere, men ikke vesentlig. Jeanneau 34,2 er også ok. Men du kan jo også vurdere å kjøpe en mye eldre båt som f.eks scanmar 33, eller kanskje contrast 36 (disse er ikke lette å finne). Det er skikkelig gode båter som kan fungere veldig bra dersom de er i god stand. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.