Jump to content

Hvordan plastlegge en gammel trebåt?


BowFreak84

Recommended Posts

Jeg er litt nyskjerrig på hvordan det er og plastbelegge en gammel trebåt, er dette mye jobb?

 

Kikker etter prosjekt sjekte/snekke som jeg skal bygge til helårs fiskebåt, og ser det er mange rimelige i tre og få tak på, men vil nå helst ha en plasstbåt, hvertfall opp til ripa.

 

Om noen har gjordt dette eller vet fremgangsmåte setter jeg pris på svar :)

Link to post
Share on other sites

Nå er vi jo litt stygge med deg trådstarter, for ingen svarer på ditt spørsmål, men du får bare beskjed om ikke gjøre dette, og jeg må bare føye meg i rekken her, i trvirke vil det alltid være en viss fuktighet og ikke mindre i en trebåt på sjø, skal du lukke ett tett skal på utsiden av skroget, vil denne fuktigheten aldri få puste, og foråtnelsen er i gang på en langt mer omfattende måte en en vanlig trebåt, en annen ting er at du ikke ser dette før det er for sent, og å gjøre noe med det blir naturligvis vanskelig, vil tro du fremskynder jonsokabålfeiringen rundt båten ganske så mye tidligere om du gjør dette. Ønsker du plastbåt, kjøp plastbåt :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner en kar som gjorde dette med en trebåt. Til å begynne med så var båten kjempefin, men etter et par år så lå den stadig lengre ned i vannet. Båten var så vanntrukken at den sikkert var blitt dobbelt så tung som den var i utgangspunktet.

Link to post
Share on other sites

Dersom du vurderer dette,

få i alle fall tak i et så dårlig skråg at det ikke er brukende til annet enn som mal for nytt.

Når du har plastret over, riv ut gammlet treskrog, og legg inn nye spant.

Mye arbeid - ja, lønnsomt - nja,

heller å se på som et prosjekt for "spinnvill trebåt entusiast som heller vil ha plast"

Link to post
Share on other sites

Har faktisk hørt om de som slengt oppi no støp etterhvert som skråget har råttna!!!!!!Snakk om opptimister!!!!!!Kan ikke tenke meg det ble veldig supert...

 

Det er heilt vanleg å støypa for å reparera mindre råteskader, og det blir temmelig bra :yesnod:

Det reagerer dessuten ypperlig med treverket, og treverket rundt støypen rotnar normalt ikkje på mangen, mangen år etter at det er støypt.

 

Edit: Retta skrivefeil

Redigert av treklogg (see edit history)

"Fast window went on reason"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...