emilljone Startet 19.Mai.2009 Del på Facebook Startet 19.Mai.2009 Er det impeller (vannpumpe) i 280 drev? Har kjøpt en varmeveksler. Da trenger jeg å få trykk på saltvannet, derfor lurer jeg på om det er en impeller i drevet som pumper saltvannet? Vannpumpa på motoren må jo benyttes til å sirkulere ferskvannet. Har liten peil på dette så det hadde vært morsomt å få noe svar på dette før jeg begynner å knote med det selv Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Hehe. Takk for klart svar:) Noen lure ideer til hvordan jeg får trykk på saltvannet da? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Du må ha ei impellerpumpe som er tilkobla på motoren, for eksempel ved hjelp av reimdrift. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 (redigert) Enkel fremstilling av kjølekrets. Redigert 19.Mai.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
trikkern Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Har ikke alle båtmotorer sjøvannspumpe, da? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Har ikke alle båtmotorer sjøvannspumpe, da? Jo, men noen har pumpa i undervannshuset (som på mange påhengere) - noen har pumpa direkte på aksling til reimhjulet, andre har pumpa ved siden av motor (mest vanlig på innenbords) hvor denne er drevet av reim. Noen patenter fungerer bedre ann andre. Mercruiser hadde et håpløst tilfelle av plasthus (bravo 1) til impeller i undervannshuset. Impeller satt rett på nedadgående aksling og var utsatt for eksos og kjølevann på vei ut. Hvis du skulle være uhelding å ikke få nok kjøling så smelta/vred hele plasthuset seg og pumpa røyk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.