Ribtjenester Startet 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2009 (redigert) Hei jeg har en I-com vhf radio som er brukt. mmsi nr er programert iht gammel eier og dette blir feil i forhold til mitt nr. Hva gjør jeg? Hilsen Morten Redigert 19.Mai.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
roaldbj Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Jeg kjenner ikke prosedyren for I-com, men for flere andre merker er det "tastetrykk"-rutiner for å nullstille mmsi nummeret og programmere inn nytt. En mulighet er at du tar kontakt med lokal forhandler av I-com og spør om hvordan du resetter mmsi nummeret. Det er også mulig at du kan finne prosedyren ved søk på nettet. I utgangspunktet skal det være litt vanskelig å omprogrammere numeret - bl.a. for å forebygge at radioen stjeles. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Hei jeg har en I-com vhf radio som er brukt.mmsi nr er programert iht gammel eier og dette blir feil i forhold til mitt nr. Hva gjør jeg? Dette er brukerprogrammerbart, men bare én eneste gang pr apparat. Ved behov for endring må du sende den inn til forhandler/importør/fabrikk og be om å få den omprogrammert. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
roaldbj Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Jeg søkte litt og fant dette: I recently purchased a boat that included an Icom radio. I have my own MMSI Number, can I add it myself? 24 January 2007 Unfortunately not, the radio will need to go back to either your local Icom dealer or Icom UK service department. Det finnes flere omtaler av dette på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 sånn da er jeg tilbakefra et kort akutt sykehus opphold. jeg har vært hos nautrist forlag og deviste ikkeno. Hva anbefales hvis jeg skal kjøpe ny? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mix Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 En seriøs Icom forhandler har programmeringskit til radioen din, og kan gå inn å nullstille mmsi nummeret slik at du eller forhandleren kan programmere inn nytt mmsi nummer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.