Jump to content

teppe eller skai på skottene?

jensemann2

Recommended Posts

oksoe_32m.jpg

Jeg har en Oksø 32 med hvitt teppe på skutesidene, der den hvite pilen peker på dette bildet. bildet er ikke fra min båt, men fra finn.no. Jeg ser han her har en fin løsning med treverk på skutesiden. Jeg har tenkt å bytte ut det skitne teppet med nytt, eller med skai. Jeg har allerede byttet ut det som er oppunder dekk i sidene med offwhite skai. Nå lurer jeg på om jeg skal ha skai her på sidene også, eller om det blir rart? Tenkte å lime teaklist innerst i kanten der dekket møter skutesiden. Noen med erfaring som kan gi noen anbefalinger? Er det mye styr å legge treverk slik som på bildet?

Kan fortelle at jeg selv hadde slike gamle og slitte skrogtrekk av stoff. Ifbm med omtrekk av sofakrok, var trekket veldig skjemmende men orket ikke tanken på å sette igang med å skifte dette ut.

Etter noen tester med ulike midler for å freshe de opp, var faktisk Jotun Vegg 10 det beste og enkleste. Det suger mye men ble faktisk veldig ok.

Fikk høre etterpå om en som hadde gjort det samme for tre-fire år siden og det satt som bare det og var like fint...Så det behøver ikke bli så dyrt. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...