Jump to content

jording av motorkomponter

fletcherwindsor

Recommended Posts

Hei

Har en del syrefaste motorkomponenter som feks dobble eksos rør fra risere, alt av vannslanger ligger i stedet i rør. noen som vet om dette burde jordes??? og hva med motor bedden, burde jeg skru fast en zink anode på den, for så og jorde til den??

Hva med varmeveksler, burde den jordes. tror den er i messing!!!

Redigert av fletcherwindsor (see edit history)

Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords)

351Windsor (5.8L) V8

VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome)

Dette er det skrevet en hel del om tidligere. Jeg vet det, for jeg har skrevet en hel del.

Det er et godt poeng å jorde rustfrie (syrefaste) sjøvann- og eksoskomponenter. Jeg har anode koplet til sjøvannsinntaket under båten. Innvendig går det leder mellom alle komponenter. Jeg har testet, og det legger seg sinkioner hele veien.

Tok det for gitt at nyinnkjøpt AISI 316L sveiset med omsorg ville stå godt. Så disse, det var to eksosbokser, ble ikke med i kretsen (ombygging). Det har blitt korrosjonslekkasje i begge to i løpet av tre år. f**n ta, men slik er det.

Moralen er: Syrefast stål, metaller etc. har ikke vondt av anoder. Selv ikke kjølerene til Roaldbj. Dog, dette med 'jording' av motorblokk tar jeg ikke poenget ved.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...