Sjeldenutpå Startet 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2009 Som eg prøver få fram i overskrift. Eg har ikkje kartplotter i båten Men eg har ein tomtom one xl i bilen. Går det an å "skifte" kart i denne til båtkart ? Bjørn Sæbø Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Twilight Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Tror ikke Tom Tom har sjøkart. Men sjekk ut www.gps.no så finner du sikkert mer info. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Finnes ikke sjøkart for TomTom Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 finner ikkje fram på den sida www.gps.no menmen. Kanskje noen andre veit noko? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Twilight Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Gå inn på siden; velg fra menyen til venstre; GPS forum; Velg så Mio, TomTom, Medion M. fl. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 Finnes ikke sjøkart for TomTom Okidoki Får bare stå i bilen da Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Roger jo Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Går det an å "skifte" kart i denne til båtkart ?Bjørn Sæbø Fungawi har programmet og du trenger BSB kart. legges inn på ekstra brikke. http://www.fugawi.com Om du har tilgang til Windows på din GPS vet jeg ikke. sjekk på www.gps.no og http://www.pocketgpsworld.com Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mulligan Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 En GPS tiltenkt bil er ikke egnet i båt. Den jobber under helt andre forutsetninger. Den skal kun posisjonere bilen på veien i henhold til kartet, og kan derfor være langt mer ukritisk. En GPS for båt skal finne posisjonen i et plan. En GPS for bil, i likhet med "mus" fra CO eller andre, har et billig chipsett fra SIRf eller en annen av de taiwanske produsentene og vil bestemme hvor langt man er kommet langsetter veien bare den får tre ranger inn gjennom frontruta. I båt er geometrien langt mer kritisk siden man ikke har noen vei som er gitt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Om du har tilgang til Windows på din GPS vet jeg ikke. Fann kartet over europa hos fugawi. Men resten ble for avansert Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.