sarp32 Startet 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2009 Jeg skulle kjøre snekka mi fra hannestad og til grimsøya igår og hadde da med unga og kjærring... da vi kom til singeløya sluttet det å komme vann i eksosen og da jeg løftet av luka og skulle sjekke temperaturen var den da mellom 105-120 grader. stoppet motoren med en gang.da jeg skulle sjekke motoren idag var det vann i olja. ok tenkte jeg ny topp pakning og nye vann pakninger... byttet disse og startet den opp igjen.. da sprutet det vann ut mellom sylinder og toppen på høyre side... altså under der hvor temp måleren sitter..Skifte topp pakning og det der er jo så enkelt på disse motorene at selv en 5åring burde klare det men alikevel er det noe som har skjedd som gjør at jeg ikke får den tett... er det noen som har noen forslag til hva årsaken/løsningen kan være..?? Denne motoren er saltvannskjølt. returen på vannet går innom eksosmanifolden på toppen... mitt spørsmål i den sammenheng er om dette er nødvenndig eller om jeg kan sløyfe manifolden og heller kjøre returen rett i eksosen med et T-Bend??grunnen til at jeg spør om dette er at det har oppstått noen små sprekker i manifolden hvor vannet også spruter/renner ut Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 19.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 (redigert) Tror det er membraen i vannpumpa som er gåen. Det er vel meningen at vannet kjøler eksospotta å. Redigert 19.Mai.2009 av jonn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sarp32 Svart 19.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2009 membraen ble skiftet for 14dager siden så tviler på at det er den...ja men har sett at enkelte sabb motorer med samme kjøling som min ikke har røret fra retur og inn på manifolden... har søkt og søkt men ikke kommet stort lenger.. Sitér dette innlegget Link to post
sarp32 Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Fant ut av det get:)gikk i tenkeboksen og begynte å eliminere ting og satt igjen med tett manifold på vann siden... og jada den var potte tett fikk åpnet den og nå maler sabben som en liten katt igjen:):):) Noen som har noen nettsider til hvor jeg kan få bestilt ny håndssveiv for start??har søkt på sabb.no men fant ingen:( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.