Draco24styling Svart 14.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2009 nyoverhalt bilmotor. Nyoverhalt eller Nyovermalt, Vanskelig og vite hva man får når man skal handle slikt fra statene, Hvis sprekk reparasjonen blir dyr! ville jeg kanskje valg og skaffet en bilmotor fra en hogger i norge, Hvis resten av motoren din virker bra, trenger du jo kun blokk Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Førstereisgutten Svart 16.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2009 Har sjekket pris på blokk hos hogger. Og da ligger de på 6'000,- + / - Har nå fått fatt i en brukt motor med 4 ports forgasser (205 HK) og ferskvannskjøling. Dette er ikke en overhalt motor, men jeg anser at jeg betaler for dynamo, ferskvannskjøling, innsug og gasser da jeg trenger uansett disse tingene til min. Resten er bonus... Denne motoren sviver og går, og har blitt min for den nette sum av 8'000,- med kabler og instrumenter. Så får jeg da et vinterprosjekt med å bygge opp en "ny" motor med den blokken jeg henter fra statene (som har HELT ny innmat og garanti). Denne blir kjøpt fra et firma som har masse gode tilbakemeldinger fra hele verden, og anbefales på diverse internasjonale fora... Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 15.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2009 Grunnet masse styr og stell på jobb og hobbyfront, har det stått litt stille med båten. Men jeg har fått motoren, og driver nå og flytter over litt deler for å få den til å passe på cobra drevet. En vesentlig ting jeg håper at en av dere lærde kan svare på, er hvorvidt det er mulig å få mercruiser eksosen til å passe overens med bukkehornet til Cobra drevet? Grunnen til at jeg vil ha dette er at Mercruiser motoren har ferskvannskjøling, og dette anlegget vil ikke passe på manifoldene til OMC. Ellers kan jeg nevne at jeg har bestilt nye dørkplater til båten i "skipsgulv" design da platene som var der ikke var de skjønneste i verden. Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Ingen som har vært borti å bruke eksosmanifolder fra Mercruiser på et OMC drev? Eller som gjerne har peiling på slike ting? Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak å eksos-slange til å lage eget skjøtestykke, eller anbefales det å få sveist bend hos Svendsen Eksos? Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 21.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Da kan jeg opplyse at jeg har kommet NOE lenger, har sjekket komp på motor, og montert den for å få den inn i båten. Har også fått kjøpt meg en boggie henger, slik at Fanafjord omsider kan få tilbake hengeren som jeg har fått låne for en pose twist faktisk!!! Elskverdig menneske!!! Nå nærmer vi oss datoen for å få motoren inn i båten. Lovlig sent, men lell... Gleder meg! Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 21.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2010 Etter MYE om og men, har jeg nå fått beskjed fra folk som visstnok skal ha greie på tingene, at Mercruiser motoren uten problemer kan brukes på Cobra drevet. Tilpasses med rustfritt bend og eksos slanger. Men da jeg er meget lite kompetent med disse tingene, er jeg på utkikk etter noen som kunne tenke seg å tjene noen penger på å sette inn motoren i båten for meg, samt ta en service på drevet... Ta kontakt på IM eller på tlf 91322306 hvis du eller noen av dine bekjente er interessert i en slik jobb... Sitér dette innlegget Link to post
Førstereisgutten Svart 6.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Da kan jeg meddele at kjørekontoret på Tide Reiser IKKE er imponert over meg. Etter mye om og men, og knoting og faenskap i lengre tid for å få overhalt og satt sammen motoren, startet galskapen på verkstedet idag. En smule bråk ble det selvsagt, og en følsom brannmelder i lageret trodde at noe var veldig galt. Så dermed satte like godt brannalarmen på hele bygget igang!!! Men men, fikk nå slått av sirenen, og beklaget til en noe heller misfornøyd nabo. Motoren sviver, og nå er det bare å få koblet på de siste slangeholdere og ledninger før den blir levert til montering. Ganske så fornøyd i skrivende stund hvor jeg nå sitter og koser meg med en pils, og vissheten om at det går fremover. Sakte, men sikkert... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.