Skipper Båtløs Startet 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2009 Mener å ha lest at båthengere under 350 kg egenvekt er fritatt for reg.avg. Vil det si at en henger som har oppgitt egenvekt 350 kg må det betales avgift for , eller er det over 350 kg som gjelder Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Mener at grensen er 350 kg uten at jeg er 100 % sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 egenvekt over 350 kg er avgiftspliktig iflg. toll.no, mao er tom. 350 kg fritatt. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Ok...da slipper jeg avgift...hengeren er oppgitt med 350 kg egenvekt i vognkortet. Reg. avgift på hengere er egentelig en vanvittig avgift. En venn av meg kjøpte en båt med henger, og ble avkrevd en reg.avg. på nesten 7000 kr...en fjerdedel av hva hengeren koster ny... Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) Har bygget 2 hengere. Den siste med boggy (4 hjul). Sleit fælt med å komme under 350 kg, men det gikk, etter å ha fjernet "alle løse deler", så som støttehjul under båt, winsje-stag +++. Kalte den "materialhenger" (kun stålramma og hjulgangene). MED alle remediene som fullverdig båthenger m/el-winsj, veier den 150 kg i tillegg (men dette er avtagbart). Skal du selge en henger over 350 kg (egenvekt) må du ut med omreg.-avgift i tillegg!! Redigert 21.Mai.2009 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kjetil1 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Jeg bruker denne veiledningen for å finne ut hvor mye jeg blir flådd hvis jeg skal kjøpe noe... http://www.finn.no/finn/car/regtax Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.