Medusa Startet 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2009 Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Hvor er lufteskruene på motoren min? (se bildet) . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'Har en Mercedes 352A, og lurer på hvor lufteskruene er.Har lakt ved et par bilder av fordelingspumpa(Bosch) og finfilteret... Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Hei Hadde ein slik ein gang, meiner å huske at eg lufta på skuen på toppen av fin filteret, å etterpå lufta den på ei dyse eller to, Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Medusa Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Skruen på toppen av finfilteret holder filterhuset med innsatsen på plass og er ingen lufteskrue... Sitér dette innlegget Link to post
skipsbygger Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Skruen på toppen av finfilteret holder filterhuset med innsatsen på plass og er ingen lufteskrue... Ja det var det der ja var det på det røret på toppen der eg luftet. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Medusa Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Jeg tror ikke det er spesielle lufteskruer, men at man må løsne på rør/slangeforbindelser å lufte der? Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 20.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2009 Det må da vel holde,så lenge du får lufta ut må det vel være greit....får du den igang så forsvinner evt den resterende lufta ut med returen ville jeg tro???eller??? Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
EIN Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Du lufter på den slangeforbindelsen (skruen) som går ut fra filteret. (Den slangeforbindelsen på toppen av filterfestet er bare en returkobling og skal ikke røres). Hvis det ikke hjelper må du i tillegg lufte på en dyse eller to. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Vi luftet alltid direkte på pumpa før, kan ikke huske noen lufteskruer. Ble jo litt søl, men det var ingen problemer med å få start, tok bare litt lengre tid. Sitér dette innlegget Link to post
Akoya Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Lufte skruen er på diselpompen. Det går et rør nedover. Det er litt gult på bilde Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Medusa Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Ok, Niro. Har lurt på hvorfor denne skruen er merket med gult. Holder det å bare lufte på denne skruen, eller skal man begynne litt lenger fram i systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 På matepumpa er det også en skrue, like ved den gule skruen på bilde. Lurer på om dette også kan være en lufteskrue, og om man da skal starte med å lufte her? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.