Allan E Startet 20.Mai.2009 Del på Facebook Startet 20.Mai.2009 I kveld startet denne regattaen fra Åsgårdstrand. Er det noen plass på internett hvor en kan se tidene for rundinger? Det er vel noen fra forumet med tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Ser ut som de fleste er i mål nå. Enzo (med båtnavn Erika) ser ut til å ha kommet på en flott 13. plass i klassen. http://resultat.tellu.no/viewClassRankings...raceClassId=464 Interessant at båten foran har Enzo som båtnavn. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 89 DNF? Det var da voldsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Jeg pratet med en bekjent som hadde vært med i en Diva 39 tror jeg. De hadde hatt 3-4 meter sjø og 18m/s. Greit nok helt til motoren ikke startet og roret havarerte. De ble slept til land av redningskrysseren i Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Ser ut som de fleste er i mål nå. Enzo (med båtnavn Erika) ser ut til å ha kommet på en flott 13. plass i klassen. Det synes jeg er bra! Får vel si grattis med den plasseringa Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
baatsman Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Dette var bra seiling av Enzo. Dette er en tøff klasse med mange gode seilere. 40.7 gjengen er mange, samt innkjøp av seil er store. Grattis Enzo, well done. Ser att kompisen ble nr 2. Noe han helt sikkert er kjempemisfornøyd med. Ambisjonene er alltid og vinne regattaen. Ille morro er alltid med i toppen. Selv sitter jeg på land i båt ved Grimsøy marine. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Krimart Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Ellers er jo resultatlistene morsom lesing for oss som liker Bavaria http://resultat.tellu.no/viewClassRankings...raceClassId=471 http://resultat.tellu.no/viewClassRankings...raceClassId=467 Men... i overall lista: http://resultat.tellu.no/viewRankings.acti...0&legId=120 Hvordan kan en TP52 og X-55 ha lystall 1.0 ?? De måaværra gæli? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Mai.2009 Del på Facebook Svart 21.Mai.2009 Krimart Når det blir skikkelig vind da vinner Bavene. Ingen tvil om det. Det er i vind de viser styrke. Når det blåder bitte lite, da kommer strykejernene. Men dette er helt som normalt. Ellers Tom Richard Rasmussne som seilte/kjøpte Sissnwea gamle Cockon, har også en Bav 46 Crusier nå han ønsker en vinnerbåt :c Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SuperGnisten Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hvordan kan en TP52 og X-55 ha lystall 1.0 ?? De måaværra gæli? De seilte ikke lys.. ORCi.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Sun Flyer Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Ellers er jo resultatlistene morsom lesing for oss som liker Bavaria Hyggelig at bavariabåter er konkurransedyktig på lys. La oss håpe det kan inspirere andre bavariaeiere til å delta i regattaer. Her i bergensområdet er det ganske sjelden at vi ser norges mest solgte båtfabrikat de siste 10 årene på regattabanen. Har du planer om å seile selv? Det er veldig gøy! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Her i bergensområdet er det ganske sjelden at vi ser norges mest solgte båtfabrikat de siste 10 årene på regattabanen. Her på Østlandet er det ganske sjelden vi ser Bavariaer for seil i det hele tatt. Stort sett går de for motor. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 De seilte ikke lys.. ORCi.. Kan du forklare hva dette betyr. Er det et annet slags handicap system? Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 E ett annet system ja, har opphav etter IMS ( International Measurement System) Kan lese mer om det her.. : ORC International Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Krimart Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Har du planer om å seile selv? Det er veldig gøy! Bavaria'n min ligger i middelhavet så det blir litt langt for onsdagsraggater i Bergen. Men har seilt som regattamannskap på andre båter mange ganger, gøy er det utvilsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 E ett annet system ja, har opphav etter IMS ( International Measurement System) Kan lese mer om det her.. : ORC International Joda, men hvorfor ligger da de som seiler i ORC-klasse inne i overall-listen med LYS 1.0. De burde jo ha en egen ORC liste. Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Dette er passelig seilvær for Baver.... http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=547600 Vet ikke om bildet er fra Østlandet, men Bitteliten kan vel kommentere det. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Gratulerer til D. Usterud, han har vært skipper på en halvsliten båt med et mannskap som ikke har trent og de seiler fra hele eliten. Så vinner de overall seier.... Grattis!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.Mai.2009 Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Her på Østlandet er det ganske sjelden vi ser Bavariaer for seil i det hele tatt. Stort sett går de for motor. Kanskje du ikke ser etter da, eller bare kikker inni ditt eget hode? Synes nå tydelig det er en del av dem på denne lista fra omgjeldende regatta. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Mulligan Svart 23.Mai.2009 Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Kanskje du ikke ser etter Det vanlige motorbåtrøret. Kommer du langt nok fra land, er det masse seilbåter. Både Bav'er og andre. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.Mai.2009 Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Jada. Var tidlig oppe i dag, og gretten nok til å la meg irritere. Sånt som skjer - men heldigvis ikke så ofte lenger. Har badet hjemme hengende fullt av seiltøy til Seilmakeren Doublehanded. Var ute fra Torsdag til Fredag i høljregn, men nå skal jeg forsikre meg om at jeg ihverfall starter Seilmakeren DH med knusktørt tøy Pakker i båten og setter kurs for Bergen i morgen kveld. Se der - nå var humøret allerede oppe på et helt greit nivå Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
OT-flyktning Svart 23.Mai.2009 Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Vi brøt etter at 4 av 6 hadde fått sjøsyke og av de resterende var det bare én med god seilerfaring. Gikk inn til Grebbestad og ankom igår kveld i hjemmehavn... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 (redigert) HH Skagen race ! En liten rapport fra vår debutantregatta Åsgårdstrand-Skagen. Vi hadde som målsetning å ikke dumme oss totalt ut og så ville vi bli veldig glad om vi klarte å slå en av de andre 40.7ene , noe vi visste ville bli tøft da det er mye gode seilere i den klassen. Onsdag ettermiddag dro vi mot Åsgårdstrand og plukket opp de 2 siste mannskapene (bl.a Kosmix) før vi gjorde klart for start , første start gikk i 1800 tiden , det var shorthandklassene som startet da , 2000,2010,2020,2030 startet de andre båtene og vi hadde start 2040 med 2 klasser etter oss , vi kom avgårde ganske langt framme men vi havnet midt på linja og ned mot runding slagentangen så kom vi i fisen til andre båter gang på gang og havnet dermed lenger og lenger ut , når vi hadde rundet så lå vi side om side med Lupi 40.7 (den Knut Storberge var ombord i) og vi så at vi holdt de greit på båtfarten , men jeg slet med å få godfølelsen før vi hadde passert bolærne , etterhvert så begynte jeg å komme i rytme og følte at jeg styrte veldig bra og dermed å begynte vi å spise båter jevnt og trutt , vi hadde på forhånd satset på at det ble styrbord halser ned til rundingen utenfor smøgen og siden vi bare var 6 ombord så gamblet vi og fylte styrbord vanntank. Vi holdt langt ut i fjorden og ved koster så begynte vi å føle oss litt alene der ute , var et tog av lanterner innefor oss men heller glissent på utsiden så vi bestemte oss for å falle av tidligere enn planlagt , med litt stikk i skjøtene så lå vi mye på 2sifret på loggen innover mot væderøyene , når det begynte å lysne så så vi at vi lå ved siden av en annen 40.7 , denne falt bak etterhvert og etter runding smøgen var de ikke lenger noen trussel , det var morsomt å se at vi holdt/seilte fra endel større båter selv om dette var vannlinjelengdens regatta , var endel større bavariaer som gikk veldig bra , en bav39 som gjorde det veldig bra til slutt holdt oss i flere minutter før de måtte slippe taket. Etter runding smøgen så fortsatte vi på styrbords halser men gikk noe lenger syd enn de fleste andre og så døde vinden helt , noen ankret og andre tok ned seilene , så kom det et lite løft men da fra syd og dermed så var vi en av de første båtene som kom avgårde , det var morsomt å kjenne trykk og skli avgårde i 4-5kn mens båter 200meter lenger nord lå i alle retninger med seilene hengende slapt ned. Inn mot skagen så oppdaget vi nok en 40.7 som lå noe lenger nord men vi holdt noe høyere fart og fikk litt overskudd på de før vi på slutten måtte falle av , de kom da med fult trykk og spinnaker og var inne 2minutter etter oss. Vi ble ikke sist denne gangen , vi var andre 40.7 i skagen og da måtte bare resultatet bli drunkensailor . Var rundt hele skagen og letet etter Stigt og fant han til slutt , han var på 3dje utenpå oss :) de gjorde det knallbra med 3djeplass (eller var det første ??) i turklassen. Vi kom 13 i Lysklassen (starten 2040) som besto av 49båter og 65 ? overall av ca 230båter. Blir gjerne litt rotete på båten når "endel" seil skal opp for å gi plass til mennesker under dekk Kapteinen måtte ydmykt opp og hente et lite snapsglass Andre igjen samler på det som skal oppi glass Norsteam Skagen Hjemover Kosmix fikk kjenne litt på hvordan det er å seile 40.7 på skarp kurs med spinnaker På hjemturen stoppet vi og sov i Havstensund , her bilde av det par fornøyde seilere med en grønn glasspils i hånden i solnedgangen Redigert 24.Mai.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Jeg pratet med en bekjent som hadde vært med i en Diva 39 tror jeg. De hadde hatt 3-4 meter sjø og 18m/s. Greit nok helt til motoren ikke startet og roret havarerte. De ble slept til land av redningskrysseren i Strømstad. Tror noen gjerne legger på litt for kjente etter slike seilaser. Seilte samme regatta i helgen og hverken vi eller bekjente i andre klasser så over 11-12 m/s på vindmåleren. Men noe sjø var det og også to robrekk. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Og et forstag røk og masten kom ned. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 En Benetau Oceanis 46 røk forstaget og masten falt som et tre. Ingen skapder på mannskap, og egentlig lite skade på båten. Enzo du imponerte i racet. Grattis igjen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.