Jump to content

Støvsuge dieseltanker innvendig med våtstøvsuger.

Suggen (i sundet)

Recommended Posts

Har gjort dette men med en egen løsning.

Benyttet en vanlig støvsuger med et spann i mellom.

Slange fra støvsuger ned i hull på lokket og ny slange fra lokket for å suge opp med.

Dette fungerte fint til masse rart bare man husket å tømme spannet ofte nok. :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

hmmmmmmmm hørtes litt skummelt ut - uten at jeg vet noe om det - tenker på dampen og evnt antenning

hvis det skulle gå gæli trur jeg det kan gå veldig galt???

men som sagt har ikke peiling

jeg tømte av tanken med en stavpumpe/manuell og det er vel en grunn til at folk gruer seg for tanksjau - møkkagrisejobb :yesnod:

Redigert av Jarle B (see edit history)

Fungerte greit for meg ihvertfall. Brukte en slik industristøvsuger, og skar hull i toppen av tanken slik at jeg kom til i det skottet hvor pickupen og returen fra tenken ligger. Det er der all møkka samler seg. Sjøl om jeg hadde rengjort tankene flere ganger tidligere gjennom mannlokket som ligger over det midtre skvalpeskottet, fant jeg myyye dritt. Jeg skar hull med hullsag så stort at jeg kunne få armen helt ned, og samtidig slik at jeg kunne se ned i det laveste hjørne vha. lommelykt.

Jeg tømte tankene på forhånd, bortseatt fra en 6-8 liter som jeg lot være. Dette tok jeg med støvsugeren sammen med dritten. Tanken ble gullende ren etterpå, og jeg har ikke kunnet se møkk i sikteglasset etter dette.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg har gjort dette flere ganger, men med en såkalt askesuger (en rund bøtte) mellom tank og en vanlig støvsuger. Fungerer kjempebra, og det blir helt rent i tanken. Sålenge det er snakk om diesel og IKKE bensin, er det ingen eksplosjonsfare. :yesnod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Jeg brukte en sånn big green clean machine :smiley: funka greit det,men pass på at du ikke skal bruke den innendørs siden,for den jeg brukte tjuvlånte jeg av morra mi.Skal si deg det ble liv når hu skulle rense tepper :giggle: var bare og hive hele greia....Men som sagt,ingen garanti for at det ikke smeller,ville nok prøvd og fått den på trygg avstand....

He..he Jarle B.. ligger ikke mere enn 500 meter i fra deg så du ville nok hørt det :yesnod:

Men det viste seg at det var 10 mm. gods i tankene, og da jeg skal lage tre mannelokk på hver tank (kommer kun til sideveis og har to skvalpeskott på hver tank) så er det kun vinkelsliper som gjelder :sweat:

Så tankene er tømt med pumpe idag og imorra fyller jeg godt opp med såpevann en to tre ganger og gyver til :seeya:

Da er hullene for mannelokk skjært ut, og teorien med å fylle såpevann på tankene to-tre ganger holder ikke helt mål....det lå et skikt med ren diesel på topppen (vet at olje er lettere en vann, men ble litt overraska over hvor tykt skiktet var).

Etter å ha grua meg en halv time for å gå til med vinkelsliper, så lot jeg det stå til og kutta løs..........gnistregnet inne i tanken var stort og den brune stripa i trusa var nær :sweat: men det gikk bra :cheers:

Har forøvrig kurs i varme arbeider hvert år, og det stuntet her stred imot all lærdom......hadde forøvrig tre store brannslukningsapparat tilgjengelig.

Men jeg har lært en ting.....det ligger mye drit i en gamle dieseltanker :drink:

Jan B. jeg ligger på Gressviksiden, så det blir litt mere en 500 meter. (trodde du lå hos Lasse Holst)

Redigert av Suggen (i sundet) (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...