Suggen (i sundet) Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 Er det noen som har noen formening om det kan medføre "the big bang" om man gjør ren dieseltankene inni med en stor Kærcher industri våtsuger? Vet at det ikke er optimalt å suge bensin Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Har gjort dette men med en egen løsning. Benyttet en vanlig støvsuger med et spann i mellom. Slange fra støvsuger ned i hull på lokket og ny slange fra lokket for å suge opp med. Dette fungerte fint til masse rart bare man husket å tømme spannet ofte nok. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) hmmmmmmmm hørtes litt skummelt ut - uten at jeg vet noe om det - tenker på dampen og evnt antenning hvis det skulle gå gæli trur jeg det kan gå veldig galt??? men som sagt har ikke peiling jeg tømte av tanken med en stavpumpe/manuell og det er vel en grunn til at folk gruer seg for tanksjau - møkkagrisejobb Redigert 21.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
REM Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Fungerte greit for meg ihvertfall. Brukte en slik industristøvsuger, og skar hull i toppen av tanken slik at jeg kom til i det skottet hvor pickupen og returen fra tenken ligger. Det er der all møkka samler seg. Sjøl om jeg hadde rengjort tankene flere ganger tidligere gjennom mannlokket som ligger over det midtre skvalpeskottet, fant jeg myyye dritt. Jeg skar hull med hullsag så stort at jeg kunne få armen helt ned, og samtidig slik at jeg kunne se ned i det laveste hjørne vha. lommelykt. Jeg tømte tankene på forhånd, bortseatt fra en 6-8 liter som jeg lot være. Dette tok jeg med støvsugeren sammen med dritten. Tanken ble gullende ren etterpå, og jeg har ikke kunnet se møkk i sikteglasset etter dette. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjelli Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Jeg ville hatt så lang slange, at støvsugeren kunne stått på land, i tilfelle noe går galt. Går det galt med støvsuger i båten, tror jeg ikke forsikringsselskapet bli glade i deg. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Jeg har gjort dette flere ganger, men med en såkalt askesuger (en rund bøtte) mellom tank og en vanlig støvsuger. Fungerer kjempebra, og det blir helt rent i tanken. Sålenge det er snakk om diesel og IKKE bensin, er det ingen eksplosjonsfare. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Suggen (i sundet) Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Takker for svar folkens, en askesuger fungerer vel i prinsippet som en våtsuger. Tror jeg som Kjelli skriver prøver å få stablet sugeren på land, så hvis noen hører om en grom støvsugerbrann i Fredrikstad i helga er det bare meg Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) hørte faktisk masse bæbu biler rundt i frækksta -får håpe det ikke var til deg er ikke dieseldamp brannfarlig så veit ikke jeg - skulle hatt bra betalt for å gjort det der lykke til - trur jeg ville brukt bøtta på land tipset ja - men som sagt jeg har ikke greie på detta Redigert 21.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
kipp36 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Jeg brukte en sånn big green clean machine funka greit det,men pass på at du ikke skal bruke den innendørs siden,for den jeg brukte tjuvlånte jeg av morra mi.Skal si deg det ble liv når hu skulle rense tepper var bare og hive hele greia....Men som sagt,ingen garanti for at det ikke smeller,ville nok prøvd og fått den på trygg avstand.... Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
LALUNA II Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) Dieselparafyme lukter jo nyyydelig da Sitter godt i den eimen ville valgt et utdanket suger til det bruket Redigert 21.Mai.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hilmar 2 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Har gort det en gang, Men hvis det bare er lukt og ikke noen gass vil det neppe skje noe. De prøvde dette med bensin på Mythbusters en gang, men de fikk det ikke til Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hasla 26 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Har brukt våtstøvsuger selv ingen problem dette,brukte det selvfølgelig bare til bånske. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Superkul Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Der kan dere se - har han svart???? NEI Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Suggen (i sundet) Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 He..he Jarle B.. ligger ikke mere enn 500 meter i fra deg så du ville nok hørt det Men det viste seg at det var 10 mm. gods i tankene, og da jeg skal lage tre mannelokk på hver tank (kommer kun til sideveis og har to skvalpeskott på hver tank) så er det kun vinkelsliper som gjelder Så tankene er tømt med pumpe idag og imorra fyller jeg godt opp med såpevann en to tre ganger og gyver til Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Da jeg skulle få sveiselodda ny avtappingskrane på dieseltanken min, måtte jeg spyle med Zalo og rennende vann i over et døgn før blikkenslageren var fornøyd. Han ofret ikke livet for en skarve dieseltank, sa han....... Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Det skjønner jeg godt..skumle greier...men du skulle sett bånnslammet jeg pumpa ut når tankene var nesten tomme...mørkebrun/rødbrun dieselgrøt som har godgjort seg siden 1983 (har ikke vært mannelokk i tankene) Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Når jeg tenker tilbake på alt jeg har gjort med skuta......så skulle jeg i etterpåklokskap aldri begynt...men begynner å komme i mål og det er en gooooooooood følelse Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 (redigert) hmmm 500 meter ....... på andre sia da eller?? sku drivi m tanka når dem plutselig drar av med kanona i gml byn da - hadde det ikke blitt våt stripe bak da veit ikke jeg båt og antall timer må man aldri telle da kunne man jobba m noe annet og kjøpt et par nye istedet Redigert 22.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Suggen (i sundet) Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 (redigert) Da er hullene for mannelokk skjært ut, og teorien med å fylle såpevann på tankene to-tre ganger holder ikke helt mål....det lå et skikt med ren diesel på topppen (vet at olje er lettere en vann, men ble litt overraska over hvor tykt skiktet var). Etter å ha grua meg en halv time for å gå til med vinkelsliper, så lot jeg det stå til og kutta løs..........gnistregnet inne i tanken var stort og den brune stripa i trusa var nær men det gikk bra Har forøvrig kurs i varme arbeider hvert år, og det stuntet her stred imot all lærdom......hadde forøvrig tre store brannslukningsapparat tilgjengelig. Men jeg har lært en ting.....det ligger mye drit i en gamle dieseltanker Jan B. jeg ligger på Gressviksiden, så det blir litt mere en 500 meter. (trodde du lå hos Lasse Holst) Redigert 22.Mai.2009 av Suggen (i sundet) (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 jarle b om jeg må få be da lå du nok 500 meter fra meg når jeg lå på land i vinter vertfall gressvik hos yngve Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.