sun fun Startet 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2009 Er det noen som har erfaring med dette problemet her ? Jeg har en Yanmar 3qm i en snekke ,motoren går veldig fint på lav turtall og oppover til ca 2000 rpm, når jeg gir full gass går den noen minutter og så går den pluttselig ned på tomgang eller stopper det virker som den går tom for diesel,men det er fortsatt diesel i bunnen av filteret hvor man kan se den. Man kan klare og unngå att den stopper ved og pumpe med gass henndelen. Alt av filter er byttet og rene Jeg har 2 tanker på 90 liter det er ingen ventiler på disse så tur og retur går helt fritt,kan det vere noe her ? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Problemer med Yanmar 3qm . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 sjekket tankluftingen ? Hadde dette på en saga for mange år siden -slet med det i en hel sesong -- volvo md 17 - tankluftingen var nesten helt tette - åpnet de - problem løst - Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 21.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Takker ,det var ett godt tips prøver og sjekke det i dag Sitér dette innlegget Link to post
EIN Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 (redigert) Kan det være en diselrør/slange som ligger i klem? Redigert 21.Mai.2009 av EIN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Trekker nok falsk luft fra en av koblingene dine eller mulig en liten lekasje ett sted.Ta og kjenn med fingeren nede på foreks fødepumpa. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
rogeri Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Høres ut som tette dieselfilter! Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 Det er ikke umulig at matepumpen er klar for utskifting. Den sitter på siden av motoren og har slangen fra tank inn på seg. Gir denne pumpen for lite vil motoren dabbe av pga dieselmangel ved pådrag. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
sailor83 Svart 21.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2009 jeg tror det spinnaker sier, at matepumpen er moden for utskifting.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.